خبرگزاری کار ایران

در حاشیه‌ی سخنان اخیر رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و دفاع او از عملکرد رحیم مشائی؛

آقای نجفی! شما یادتان نمی‌آید

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۶۱

شما یادتان نمی‌آید؛ وقتی آقای مشایی رییس سازمان شد، پس از چند هفته آقای بقایی را به عنوان قایم مقام خود منصوب کرد و تمام امور سازمان را به او سپرد و خودش رفت دنبال کارهای مهم‌تر در جاهای دیگر.

ایلنا: متولدین دهه پنجاه اصطلاحی دارند با عنوان " شما یادتان نمی‌آید " و با همین عنوان صفحاتی را در فیس بوک و دیگر فضاهای مجازی گشوده‌اند. موضوع این صفحات توصیف جنبه‌های ساده‌ای از زندگی است که در دهه ۶۰ یعنی دوران کودکی و نوجوانی متولدین دهه ۵۰ بسیار معمول بود اما متولدین دهه ۷۰ یا ۸۰ اطلاعی از آن ندارند. مثل استفاده از نوار کاست، راه افتادن گاری نفتی در کوچه‌ها، اتوبوس‌های دو طبقه، پخش آژیر قرمز از رادیو و خیلی چیزهای دیگر.

ظاهرا این روزها که آقای محمدعلی نجفی پس از سه ماه حضور در سازمان میراثفرهنگی به این نتیجه رسیده‌اند که عملکرد آقای رحیم‌مشایی در این سازمان قابل دفاع است، قدیمی‌های این حوزه باید صفحه " شما یادتان نمی‌آید " را باز کنند تا به ایشان و دیگر مدیران تازه وارد سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مواردی از این دست را یادآور شوند:

- شما یادتان نمی‌آید اما وقتی آقای مشایی رییس سازمان شد، پس از چند هفته آقای بقایی را به عنوان قایم مقام خود منصوب کرد و تمام امور سازمان را به او سپرد و خودش رفت دنبال کارهای مهم‌تر در جاهای دیگر.

- شما یادتان نمی‌آید در زمان آقای مشایی بسیاری از مدیران و کارشناسان برجسته سازمان میراثفرهنگی کنار گذاشته شدند و جای آن‌ها را کسانی گرفتند که خیلی‌هایشان دانش و تخصصی در این زمینه نداشتند.

- شما یادتان نمی‌آید در زمان آقای مشایی کنترل جریان خبری در دستور کار قرار گرفت، مدیران و کارشناسان سازمان ممنوع‌المصاحبه شدند، خبرنگاران منتقد بایکوت شدند، جوابیه‌های توهین آمیز علیه آنان صادر شد و از بسیاری‌شان در مراجع قضایی شکایت کردند.

- شما یادتان نمی‌آید وقتی آقای مشایی رییس سازمان شد؛ گفت: " هزاران میلیارد دلار " سرمایه را در بخش گردشگری جذب می‌کنیم و آنقدر هتل می‌سازیم که قابل شمارش نباشد.

- شما یادتان نمی‌آید آقای مشایی هر وقت که در یک نشست یا مراسم رسمی مربوط به میراثفرهنگی و گردشگری حاضر می‌شد، از فلسفه خلقت و آینده جهان و دوستی با مردم اسرائیل و قریب‌الوقوع بودن ظهور امام عصر(عج) سخن می‌گفت و کاری می‌کرد که موضوع اصلی آن برنامه به کلی فراموش شود.

- شما یادتان نمی‌آید آقای مشایی آغازگر سیاسی کردن سازمان بود و روزی نبود که چند نفر از نمایندگان مجلس، ائمه جمعه، مراجع تقلید و حتی ارکان نظام جمهوری اسلامی علیه او و کارهایش در سازمان میراثفرهنگی موضع نگیرند.

- شما یادتان نمی‌آید بسیاری از کسانی که در سازمان میراثفرهنگی معاون یا مدیر ارشد آقای مشایی بودند، بعدها تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و حتی برخی‌شان برای مدتی زندانی شدند.

- شما یادتان نمی‌آید در زمان آقای مشایی کانون اتوموبیلرانی ایران از سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهم‌تر بود و اگر مدیریت کاوش‌های باستان‌شناسی را هم برعهده می‌گرفت، دیگر کاری نبود که نکرده باشد!

- شما یادتان نمی‌آید در زمان آقای مشایی رییس موزه ملی ایران، لیسانس ادبیات فارسی داشت و خودش می‌گفت تا قبل از ریاست این موزه، آن را ندیده! رییس کاخ - موزه نیاوران هم با لیسانس مدیریت بازرگانی، از ستاد حوادثغیرمترقبه هرمزگان آمده بود.

- شما خیلی چیزهای دیگر را یادتان نمی‌آید. از کارمندان قدیمی دفترتان بپرسید، خدمتتان می‌گویند.

یادداشت از: وحید صاحب‌جمع

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز