خبرگزاری کار ایران

شرایط صدور روادید عتبات عالیات در مرز مهران

کد خبر : ۱۲۹۳۳۹

کسانی که ویزای کشور عراق را ندارند با در دست داشتن گذرنامه به اضافه ۴۲ دلار می‌توانند به دو دفتری که در ابتدای پایانه مهران برای این امر لحاظ شده است مراجعه کنند.

ایلنا: فرماندار مهران با تبیین شرایط صدور ویزا در مهران، با اشاره به مدت زمان صدور ویزا از زائران خواست که حتی الامکان ویزایشان را خارج از مهران تهیه کنند.

به گزارش ایلنا، حجت اله نصیری‌پور به تشریح آخرین وضعیت زائران عتبات در مهران پرداخت و گفت: از ۱۶ آذرماه که مرز به روی زائران باز شده است تاکنون ۲۶ هزار نفر از این مرز خاک ایران را برای زیارت اباعبدالله الحسین در روز اربعین ترک کرده و وارد خاک عراق شده‌اند.

وی در ادامه به شرایط صدور ویزا در مهران اشاره کرد و افزود: کسانی که ویزای کشور عراق را ندارند با در دست داشتن گذرنامه به اضافه ۴۲ دلار می‌توانند به دو دفتری که در ابتدای پایانه مهران برای این امر لحاظ شده است مراجعه کنند.

فرماندار مهران مدت زمان صدور ویزا را از ۱۲ تا ۲۴ ساعت عنوان و اظهار کرد: با توجه به شرایط ضعیف صدور ویزا در کشور عراق ممکن است زائران برای دریافت گذرنامه‌هایشان بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند که به زائران توصیه می‌کنیم ویزایشان را خارج از مهران بگیرند.

نصیری‌پور با بیان اینکه گذرنامه‌ها پس از ارائه در لیست ۲۰ نفری آماده و برای دریافت ویزا ارسال می‌شود، گفت: زائران تنها با داشتن گذرنامه دارای اعتبار و مبلغی برای خریداری ۴۲ دلار از صرافی به دفا‌تر مراجعه کنند.

وی یادآو شد: متأسفانه برخی افراد که فاقد گذرنامه هستند و یا اعتبار گذرنامه آن‌ها به پایان رسیده است به دفا‌تر مراجعه می‌کنند و این امر مشکلاتی را به همراه داشته است که از آن‌ها می‌خواهیم در این امر دقت کنند.

فرماندار مهران با بیان اینکه وقتی ویزا در لیست ۲۰ نفره دریافت شد دو لیست برای دریافت نامه خروج به ستاد شمسا تحویل داده می‌شود، گفت: دفا‌تر دریافت گذرنامه برای صدور ویزا در ابتدای ورودی مهران به نشانی میدان شهدا یادمان سه شهید گمنام ساختمان‌های پیش ساخته شهرداری واقع شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان به تشریح خدمات و امکاناتی که برای زائران اباعبدالله الحسین(ع) در مهران فراهم شده است پرداخت و اظهار کرد: در مدتی که مرز به روی زائران انفرادی بازگشایی شده است، اسکان زائران در مساجد و حسینیه‌ها به خوبی انجام گرفته است.

نصیری‌پور با اشاره به تهیه غذای رایگان در سه وعده صبحانه، ناهار و شام برای زائران گفت: خیران شهر مهران و نقاط دیگر پای کار آمده و در ایستگاه‌های صلواتی که به همین منظور در نقاط مختلف تعبیه شده است به فعالیت مشغول هستند و غذای آماده در اختیار مردم می‌گذارند.

وی افزود: اتوبوس‌ها و مینی بوس‌های شهرداری زائران را رایگان تا پایانه مرزی انتقال می‌دهند و آژانس صلواتی از سوی هیأت‌های مذهبی هم برای این منظور تشکیل شده و کارکنان آموزش و پرورش و فرهنگیان نیز برای انتقال زائران به مرز با ماشین‌های شخصی اعلام آمادگی کرده‌اند.

فرماندار مهران در پایان با اشاره به هوای سرد مهران و کشور عراق و ازدحام جمعیت بی‌سابقه به زائران توصیه کرد که با خود لباس گرم، پتوی مسافرتی و مقدار معینی دارو برای بیماری سرماخوردگی یا موارد دیگر به همراه داشته باشند که در صورت ابتلا استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز