خبرگزاری کار ایران

ابتکار؛

ضوابط سخت گیرانه زیست محیطی نشان توسعه یافتگی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۹۶

چالش‌های بزرگ زیست محیطی در کشور وجود دارد که به شاخص‌های مهم اقتصادی، اجتماعی و سلامت لطمه وارد می‌کند و برای حل آن‌ها باید با قدرت و سرعت بیشتری حرکت کنیم.

ایلنا: معاون رییس جمهوری ضوابط و دستورالعمل‌های زیست محیطی دقیق‌تر و سختگیرانه‌ را نشان از توسعه یافتگی کشور دانست.

به گزارش ایلنا، " معصومه ابتکار " ظهر امروز پنج شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان حفاظت محیط زیست و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: چالش‌های بزرگ زیست محیطی در کشور وجود دارد که به شاخص‌های مهم اقتصادی، اجتماعی و سلامت لطمه وارد می‌کند و برای حل آن‌ها باید با قدرت و سرعت بیشتری حرکت کنیم.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا راه حل‌های مبتنی بر علم و دانایی برای حل معضلات و چالش‌های زیست محیطی داشته باشیم و از سوی دیگر شرکت‌های دانش بنیان را به ادامه فعالیت‌های اقتصادی در راستای اقتصاد سبز تشویق کنیم.

معاون رییس جمهوری تصریح کرد: امضای تفاهم نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان حفاظت محیط زیست آغاز یک همکاری جدی و علمی در عرصه محیط زیست و توسعه پژوهش‌های مرتبط با محیط زیست است.

وی افزود: در سند چشم انداز کشور هم به موضوع حفظ محیط زیست توجه ویژه شده بنابراین دراین عرصه حرکت باید دانش بنیان و مبتنی بر دانایی و پژوهش باشد و سیاست‌های کلان کشور در عرصه زیست محیطی هم بر مبنای دانایی محوری ترسیم شود.

ابتکار با بیان اینکه امروزه برای دستیابی به توسعه پایدار شیوه‌های مختلفی ترسیم شده است گفت: در امر توسعه پایدار باید نگاه اقتصادی و سود آور باشد و به موازات آن محیط زیست هم حفظ شود و حتی توسعه یابد.

وی افزود: امروزه باید در مدیریت توسعه پایدار روش‌هایی ترسیم شود که توسعه، رشد اقتصادی، صنعت و کار در قالب یک برنامه مدیریت محیط زیستی و و طراحی سبز پیش رود. در واقع تا مرحله‌ای که کار انجام می‌شود و به بهره برداری می‌رسد و تولید صورت می‌گیرد همه سبز و دوستدار محیط زیست باشد.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: این رویکردی است که امروزه به عنوان اقتصاد سبز به آن نگاه می‌شود که این حرکت باید دانش بنیان، نوآور و سازگار با محیط زیست باشد.

وی تاکید کرد: برای حل معضلات زیست محیطی کشور باید بر پژوهش‌های کاربردی تاکید کرد تا پاسخگوی نیازهای مدیریتی سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

ابتکار گفت: در گذشته مشکلات زیست محیطی زیادی را تجربه کردیم که تمام آن‌ها در این تفاهم نامه دو جانبه آسیب‌شناسی شده‌اند که سعی می‌شود با برطرف کردن این نواقص روند سیاست‌ها به اقتصاد سبز منتهی شود.

تفاهم نامه همکاری مشترک درباره مسائل زیست محیطی امروز بین " معصومه ابتکار " معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و " سورنا ستاری " معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سازمان حفاظت محیط زیست به امضا رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز