خبرگزاری کار ایران

بازدید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب هامون؛

زندگی به تالاب هامون بر خواهد گشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۰۵

اهمیت و جایگاه بخصوص تالاب هامون در اقتصاد و محیط زیست منطقه سیستان برای همگان روشن و مبرهن است و همه با مشکلات زیست محیطی از قبیل انتشار ذرات گرد و غبار در هوا و عدم مهاجرت پرندگان به این تالاب و مسائل دیگر… آشنا هستند.

ایلنا: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تمام سعی خود را برای احیا تالاب هامون انجام خواهم داد.

به گزارش ایلنا، " معصومه ابتکار " در جمع مردم سیستان اظهار داشت: زندگی به تالاب هامون بر خواهد گشت و دوباره شاهد حضور مردم برای امرار معاش در این منطقه خواهیم بود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خشکسالی‌های اخیر منطقه سختی زیادی برای مردم ایجاد کرده و در مورد رفع مشکلات زیست محیطی منطقه دولت عزم جدی را در پیش گرفته است.

ابتکار با تاکید بر اینکه بحثحق آبه ایران با جدیت پیگیری می‌شود بیان داشت: حضور مسئولان کشوری در استان نشان از توجه دولت برای رفع مشکلات مردم منطقه سیستان است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تالاب هامون یکی از تالاب‌های بین المللی ایران بشمار می‌رود که طی خشکسالی‌های اخیر از بین رفته که با مساعدت دولت و همکاری کشور افغانستان امیدواریم بزودی مشکل آن حل شود.

افسری مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: اهمیت و جایگاه بخصوص تالاب هامون در اقتصاد و محیط زیست منطقه سیستان برای همگان روشن و مبرهن است و همه با مشکلات زیست محیطی از قبیل انتشار ذرات گرد و غبار در هوا و عدم مهاجرت پرندگان به این تالاب و مسائل دیگر… آشنا هستند و بسیار جای خرسندی است که ریاست سازمان، مسئله هامون را جزء الویت‌های اصلی و درجه یک سازمان قرار داده و با جدیت و تلاشی همه جانبه و پیگیرِ مسئله تالاب هامون، احیای و برطرف کردن موانع این مقوله می‌باشند و از نزدیک از تالاب بازدید کرده و تمام مراحل مطالعاتی و اجرایی احیای تالاب هامون را بررسی می‌نمایند و این فرصت بسیار مناسب و مغتنم است که با توجه به حضور نمایندگان محترم استان، وزیر محترم نیرو، استاندار و سایر مسئولین، بتوانیم اهمیت و جایگاه تالاب هامون را بهتر درک و به عموم مردم معرفی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز