خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خبر داد؛

دستگیری بستگان یک چهره‌تلویزیونی درمنطقه شکار ممنوع تپال

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۶۹

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان: محیط‌بانان موفق شدند فردی را دستگیر کنند که یک قوچ سه ساله را در منطقه شکار ممنوع تپال شکار کرده بود. این فرد یکی از بستگان آقای اینانلو بود و پرونده ایشان هم مانند همه پرونده‌های شکار غیرمجاز به دادگاه رفت.

ایلنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با تایید خبر دستگیری بستگان یک چهره تلویزیونی در منطقه شکار ممنوع «تپال» در این استان، تاکید کرد: برای سازمان حفاظت محیط زیست تفاوتی ندارد که چه کسی شکار غیرمجاز انجام داده و با هر کسی در هر جایگاهی که باشد برخورد می‌کند.

به گزارش ایلنا، برخی منابع خبری در استان سمنان روز گذشته اعلام کرده‌اند که محمدعلی اینانلو از چهره‌های مشهور تلویزیونی حین شکار غیرمجاز در منطقه تپال توسط محیطبانان دستگیر شده است. به گفته این منابع، این فرد با استفاده از نفوذ خود توانسته تا فرد دیگری را به عنوان عامل این شکار غیرمجاز اعلام کند.

با این حال «حمید ظهرابی» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با رد خبر دستگیری این چهره تلویزیونی، شکار غیرمجاز توسط یکی از بستگان این فرد را تایید کرد و گفت: همکاران ما موفق شدند فردی را دستگیر کنند که یک قوچ سه ساله را در منطقه تپال شکار کرده بود. این فرد یکی از بستگان آقای ایلانلو بود و پرونده ایشان هم مانند همه پرونده‌های شکار غیرمجاز به دادگاه رفت و قاضی محترم نیز طبق روال عادی این پرونده را بررسی کردند.

ظهرابی گفت: ما نیز اظهاراتی که درباره آقای اینانلو گفته می‌شود را شنیدیم و مسئله را پیگیری کردیم. اتفاقا ایشان در‌‌‌‌ همان زمانی که فرد متخلف دستگیر شد در سمنان حضور داشتند اما ما هیچ شواهدی مبنی بر حضور وی در شکار غیرمجاز پیدا نکردیم.

ظهرابی تصریح کرد: مطمئن باشید که اگر چنین بود، قطعا با ایشان برخوردی جدی داشتیم و به رسانه‌ها نیز اعلام می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه برای سازمان حفاظت محیط زیست تفاوتی ندارد که چه کسی شکار غیرمجاز انجام داده و با هر کسی در هر جایگاهی که باشد برخورد می‌شود، اینکه گفته می‌شود آقای اینانلو از نفوذش استفاده کرده و فرد دیگری را به عنوان مجرم معرفی کرده را نیز تکذیب کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان خاطر نشان کرد: قاضی محترم در حال بررسی پرونده است و لی هنوز دادگاه رای نهایی را صادر نکرده اما طبق ضوابط، اسلحه ایشان مصادره شده و مراحل قانونی برای برخورد با شکار غیرمجاز در دست پیگیری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندی پیش خبری با این مضمون منتشر شده بود که " محمدعلی اینانلو "، مجری مشهور برنامه‌های محیط زیستی صدا و سیما، روز ۱۰ دی ماه که روز شهادت(امام حسن مجتبی) و روز تعطیل بوده، همراه با برادرش شکرالله اینانلو به همراه لاشه سه راس شکار در منطقه شکارممنوع تپال شاهرود از سوی دو محیط‌بان محاصره می‌شوند. به گفته فعالان محیط زیست شاهرود در روزهای عزا و شهادت شکارچیان محلی هرگز اقدام به شکار نمی‌کنند اما اینانلو مرد محیط زیست و چهره شناخته شده تلوزیون با برادرش در منطقه شکار ممنوع به شکار رفته است.

گفته می‌شود این دو نفر توسط محیطبانان منطقه دستگیر و همراه لاشه سه راس شکار به اداره محیط زیست استان شاهرود تحویل داده می‌شوند. اما آقای محمد علی اینانلو با اعمال نفوذ به عنوان همراه شکارچی غیر مجاز در منطقه شکار ممنوع محسوب شده و آزاد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز