خبرگزاری کار ایران

با دستور و حمایت رئیس سازمان میراثفرهنگی؛

نظام جامع رفاهی کارکنان سازمان میراثفرهنگی تدوین شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۸۱

تاکنون از ظرفیت‌های قانونی برای بهبود و افزایش حقوق و مزایای کارکنان استفاده نشده است، علاوه بر این نیروی انسانی سازمان میراثفرهنگی فاقد یک نظام جامع رفاهی بوده‌اند.

ایلنا: معاون توسعه مدیریت سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با دستور و حمایت رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نظام جامع رفاهی کارکنان سازمان میراثفرهنگی تدوین شد.

به گزارش ایلنا، سمیع‌الله حسینی مکارم با اشاره به اینکه یکی از عوامل اصلی تحقق اهداف یک سازمان نیروی انسانی است، یادآور شد: اگر نیروی انسانی علاوه بر داشتن مهارت‌های فنی و ادراکی از رفاه معیشتی نسبی برخوردار باشد، انگیزه لازم را برای انجام ماموریت‌ها و وظایف خواهد داشت.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهمی که باید مورد توجه جدی دستگاه‌ها و سازمان‌ها قرار گیرد، مسائل و موضوعات معیشتی و رفاهی مربوط به نیروی انسانی و کارکنان یک مجموعه است، سازمان میراثفرهنگی هم از این امر مستثنی نبوده و در زمینه نیروی انسانی نیازمند رسیدگی، تحولات بنیادین و بهسازی امور است.

معاون توسعه مدیریت سازمان وضعیت رفاهی نیروی انسانی سازمان میراثفرهنگی را در مقایسه با کارکنان سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی نامناسب توصیف کرد و افزود: تاکنون از ظرفیت‌های قانونی برای بهبود و افزایش حقوق و مزایای کارکنان استفاده نشده است، علاوه بر این نیروی انسانی سازمان میراثفرهنگی فاقد یک نظام جامع رفاهی بوده‌اند.

حسینی مکارم ادامه داد: در چند ماه اخیر طی بررسی‌های به عمل آمده در معاونت توسعه مدیریت به این نتیجه رسیدیم که این سازمان نیازمند یک نظام جامع رفاهی است، تلاش ما بر این است که با استفاده از ظرفیت‌های قانونی نسبت به افزایش حقوق و مزایای کارکنان سازمان میراثفرهنگی اقدام کنیم.

معاون توسعه مدیریت با اعلام این خبر که طرح جامع نظام رفاهی براساس دستور و حمایت رئیس سازمان میراثفرهنگی تهیه و اجرا می‌شود، تصریح کرد: ارتقای معیشت کارکنان یکی از اصلیترین برنامه‌های مسئولان سازمان میراثفرهنگی است چراکه در صورت عدم رضایت شغلی کارکنان طی مسیر پیشبرد اهداف می‌سر نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه برخورداری از یک سیستم جامع رفاهی حق کارکنان است، ادامه داد: سیستم جامع رفاهی سازمان متناسب با منابع مالی موجود تنظیم شده و در مدت زمان باقیمانده تا پایان سال اجرایی می‌شود.

معاون توسعه مدیریت گفت: بخشی از این نظام با توجه به اولویت‌هایی که وجود داشت طراحی شده است و کارکنان سازمان هم اکنون می‌توانند از این امکانات و ظرفیت‌های ایجاد شده استفاده کنند.

حسینی مکارم با اشاره به رویکردهای اصلی نظام جامع رفاهی سازمان افزود: ارتقای سطح معیشت و تامین آتیه بهتر برای کارکنان، حفظ، تامین و ارتقای سلامت جسمی و روحی کارکنان، ایجاد شادابی و نشاط در کارکنان و ایجاد انگیزش و بهبود کارایی کارکنان، ۴ رویکرد اصلی در تدوین این نظام جامع بوده است.

وی طراحی و پیاده‌سازی صندوق پس انداز کارکنان را به عنوان اولین اقدام نظام جامع رفاهی معرفی کرد و گفت: هدف از ایجاد این صندوق، تشویق کارکنان به پس انداز و ایجاد منابع افزاینده برای تامین نیازهای ضروری با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه است.

معاون توسعه مدیریت ادامه داد: با راه اندازی صندوق پس انداز این امکان برای کارکنان به وجود می‌آید که دور از بروکراسی اداری و در کوتاه‌ترین زمان ممکن از تسهیلات موجود استفاده کنند.

حسینی مکارم همچنین از ایجاد واحد سلامت در قالب طرح جامع نظام رفاهی خبر داد و تصریح کرد: واحد سلامت سازمان میراثفرهنگی در امور معاینه و مشاوره پزشکی، تایید نسخه و مدارک پزشکی برای ارائه به بیمه‌های مربوطه، تایید استعلاجی و ارائه خدمات اورژانس به کارکنان این مجموعه رسیدگی می‌کند.

وی افزود: واحد سلامت سازمان میراثفرهنگی پس از یک وقفه هشت ساله با تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز با حضور دائمی دو نفر پزشک عمومی از ابتدای دی ماه(سال ۹۲) افتتاح شده است.

معاون توسعه مدیریت تامین هزینه‌های درمان و بازیابی سلامت با افزایش پوشش بیمه تکمیلی را از دیگر موارد موجود در نظام جامع رفاهی سازمان دانست و اظهار داشت: در قالب این طرح بیمه تکمیلی کارکنان با حداقل نرخ ارتقا یافته است.

حسینی مکارم تصریح کرد: ایثارگران شاغل در سازمان که از ابتدای شهریور فاقد بیمه تکمیلی بودند با توجه به الزام قانونی دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین هزینه‌های کامل درمانی این گروه از کارکنان و افراد تحت پوشش از سر گرفته شده است.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه بین سازمان میراثفرهنگی و مجموعه فرهنگی ورزشی پیام برای استفاده کارکنان از خدمات و امکانات این مجموعه، ادامه داد: کارکنان سازمان میراثفرهنگی می‌توانند با عضویت در این باشگاه و دریافت کارت عضویت الکترونیکی از خدمات ورزشی که در مجموعه‌های طرف قرارداد مجموعه پیام ارائه می‌شود استفاده کنند.

معاون توسعه مدیریت سازمان افزود: به منظور ایجاد نشاط و رقابت سالم، برگزاری مسابقات ورزشی هم در فهرست خدماتی است که در نظام جامع خدمات رفاهی برای کارکنان در نظر گرفته شده است.

حسینی مکارم ادامه داد: برگزاری مسابقات دوره‌ای، کارکنان سازمان میراثفرهنگی را به انجام ورزش تشویق می‌کند و ارتقای سلامت جسمی و روانی نیروی انسانی را ممکن می‌سازد.

وی افزود: مسابقات ورزشی در پنج رشته پرطرفدار فوتسال، والیبال، تنیس روی می‌ز، دارت و شطرنج برگزار می‌شود، این مسابقات با حضور مربیان و ناظران فنی و مطابق با استانداردهای فدراسیون‌های تخصصی و تجهیزات لازم از بهمن ماه برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز