خبرگزاری کار ایران

اختصاص ۲۵۰ صفحه از کتاب‌های درسی به محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۷۷

مدارس جامع محیط زیست مثل مدرسه شما که دارای آبگرمکن‌های خورشیدی و توجه به امور زیست محیطی است باید گسترش یابند تا محیط زیست به عنوان یک دغدغه ملی مطرح شود و کیفیت زندگی در کشور افزایش یابد.

ایلنا: معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش اعلام کرد: آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای به حفظ محیط زیست داشته است و آموزش‌های لازم از طریق کتاب درسی به دانش اموزان داده می‌شود، به طوری که ۲۵۰ صفحه از کتاب‌های درسی اختصاص به موضوعات محیط زیست دارد.

به گزارش ایلنا، " مهرزاد حمیدی " در مراسم هفته هوای پاک که در مدرسه یادمان شهدای مدرسه در منطقه ۱۷ برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: هفته هوای پاک بهانه‌ای برای توسعه فرهنگ توجه به محیط زیست است و در سند چشم انداز و برنامه چهارم توسعه توجه به محیط زیست اشاره شده است.

وی خواستار اقدام جدی در ارتباط با بحثاستاندارد سازی سوخت‌ها و ماشین‌ها در جهت کاهش آلودگی‌های زیست محیطی شد.

حمیدی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا محیط زیستی سالم و هوایی پاک و زندگی توام با سلامت را فراهم کنیم، تصریح کرد: نزدیک به ۲۵۰صفحه از کتاب‌های مقاطع مختلف تحصیلی به موضوعات زیست محیطی می‌پردازند و با توجه به وخامت وضع آلودگی هوا در کلانشهر‌ها بایستی با ایجاد فرهنگ صحیح استفاده از منابع انرژی و سوخت به نوعی از بیشتر شدن آلودگی جلوگیری کرد.

معاون وزیر کاشت نهال با مشارکت دانش آموزان در بوستان‌ها را امری مهم در کمک به حفظ محیط زیست ارزیابی کرد.

گسترس مدارس جامع محیط زیست

در ادامه این مراسم محمد درویش معاون سازمان حفاظت محیط زیست نیز ایران را یکی از ۵ سرزمین بزرگی از نظر جاذبه‌های طبیعی شاخص است، معرفی کرد و گفت: سربازان گمنام، محیط‌بان و جنگل بانانی نیز وجود دارند، که برای آبادانی ایران عزیز ما تلاش می‌کنند و ۱۳۰ شهید در این عرصه نشانگر آن است.

وی از گسترش مدارس جامع محیط زیست خبر داد و گفت: مدارس جامع محیط زیست مثل مدرسه شما که دارای آبگرمکن‌های خورشیدی و توجه به امور زیست محیطی است باید گسترش یابند تا محیط زیست به عنوان یک دغدغه ملی مطرح شود و کیفیت زندگی در کشور افزایش یابد.

معاون سازمان محیط زیست همچنین از معاینه فنی موتور خانه‌های دستگاه‌های اجرایی و ساختمان‌های دولتی تهران خبر داد و افزود: با هدف بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش آلاینده‌ها و با هماهنگی که بعمل خواهد آمد، موتورخانه مدارس به صورت رایگان تست و بررسی شده و مورد معاینه فنی و عیب یابی قرار می‌گیرند.

در پایان نیز اسفندیار چهاربندمدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: یکی از شاخص‌های توسعه منابع انسانی و ارتقای سطح توسعه در کشور‌ها حفظ محیط زیست و بهره برداری صحیح از محیط طبیعی است.

وی هوای پاک را منبعی ارزشمند و موثر در حفظ سلامت افراد و پیشگیری از بیماری‌ها دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرتهران تاکید کرد: بحثآلودگی هوا و داشتن هوای پاک امری است که همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بایستی نسبت به آن خود را مسوول بدانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز