خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی:

خدا شاهد است قصد استفعا نداشتم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۴۲

به دنبال حاشیه‌ها و شایعات در زمینه تغییر رئیس سازمان میراثفرهنگی نباشید / به علت کسالت حتی گاهی روحیه‌ی شرکت فعال در جلسات دولت را نداشتم / از نظر من انتخاب سلطانی فر؛ انتخاب مناسبی است.

ایلنا: رئیس سابق سازمان میراثفرهنگی و گردشگری گفت: چند ماه پیش که به سازمان آمدم، خدا شاهد است که از ابتدا قصد استفعا نداشتم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان میراثفرهنگی؛ با بیان اینکه جزئیات و علت استفعای من ساده‌تر از آن چیزی است که در رسانه‌ها پیچیده، گفت: به علت کسالت حتی گاهی روحیه‌ی شرکت فعال در جلسات دولت را نداشتم.

وی ادامه داد: موضوع کسالتم را با آقای جهانگیری معاون اول مطرح کردم اما ایشان گفتند که این موضوع را هرگز با رئیس جمهور مطرح نکنید و من به کارم ادامه دادم اما رئیس جمهور از کانال‌های دیگری در جریان وضعیت سلامتی بنده قرار گرفتند و این موضوع را از من جویا شدند و من دلایل خودم را برایشان گفتم.

وی ادامه داد: رئیس جمهو ر از ابتدا با استفعای من مخالف بودند اما وقتی در جریان قرار گرفتند؛ گفتند این موضوع فعلا در جایی مطرح نشود تا درمورد آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی با بیان اینکه برخی فکر می‌کنند این تصمیم ناگهانی گرفته شد، خاطرنشان کرد: این مسائل اشتباه است و خودم به جهت مدیریتی به این موضوع اعتقاد داشتم که نباید موضوع استفعای من بیشتر از محدوده سطح تصمیم‌گیری عالی مطرح شود.

نجفی ادامه داد: دوستان در دولت در سطوح مختلف؛ ۶ نفر را به عنوان گزینه برای ریاست سازمان میراثفرهنگی تعیین کردند سپس دو نفر نیز به این جمع اصافه شد. از میان این هشت نفر نهایتا سلطانی فر به عنوان شایسته‌ترین فرد شناخته شد که از نظر من نیز انتخاب سلطانی فر انتخاب مناسبی است.

وی با بیان اینکه از چهارشنبه هفته گذشته که بحثاستفعای من مطرح شد، فضای آلوده‌ای توسط برخی از رسانه‌ها ایجاد شد، گفت: برخی به این فضا دامن زدند و این دستاویزی برای عقده‌گشایی برخی افراد شد. ولی واقعیت موضوع این است که این ماجرا تمام آن چیزی بود که درمورد استفعای من در سازمان میراثفرهنگی اتفاق افتاد.

رئیس سابق سازمان میراثفرهنگی؛ دولت تدبیر و امید را آخرین شانس ملت ایران برای رفع مشکلات فعلی دانست و گفت: یکی از بزرگترین ناراحتی‌های من این است که نمی‌توانم در همکاری مستقیم با اعضای شریف هیات دولت باشم.

به گفته نجفی؛ کار در سازمان میراثفرهنگی افتخار است و حتی حراست سازمان میراثفرهنگی نیز باید فرهنگی باشد.

نجفی با تشکر از تمام کارکنان سازمان میراثفرهنگی خاطرنشان کرد: در ابتدا که به سازمان آمدم با خود چند نفر از افراد را که فکر می‌کردم می‌توانند مرا در جهت رسیدن به اهداف عالی سازمان میراثفرهنگی یاری کنند؛ به سازمان آوردم و امیدوارم این دوستان فکر نکنند اکنون دارم آنها را تنها می‌گذارم. خدا می‌داند زمانی که به سازمان آمدم قصد نداشتم بعد از ۵ الی ۶ ماه از سازمان خارج شوم و دلایل این استفعا همانی بود که گفتم.

وی به رسانه‌ها توصیه کرد؛ به دنبال حاشیه‌ها و شایعات در زمینه تغییر رئیس سازمان میراثفرهنگی نباشند. نجفی گفت: واقعیت این پرونده همانی است که گفتم و تحلیل‌ها و دلایل ساده‌تر از آن است که برخی به دنبال آن می‌گردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چیزی تغییر نکرده و سیاست‌های سازمان میراثفرهنگی نیز به قوت خود باقی است چون سیاست‌های رئیس جمهور تغییر نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز