خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه محیط زیست:

نمایشگاه محیط زیست فرصتی برجسته برای هم اندیشی صاحبان ایده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۴۸

به تجربه حضور در دوره ‌های مختلف نمایشگاه محیط‌ زیست می‌ توانم با قاطعیت بگویم که هیچ فرصتی گسترده‌‌تر از نمایشگاه تخصصی برای پل زدن میان خواست اجتماعی و بدنه کار‌شناسی سازمان حفاظت محیط‌ زیست نمی‌ توان یافت.

ایلنا: رییس دانشگاه محیط زیست گفت: در فضای مشارکتی نمایشگاه بین المللی می‌‌توان به تضارب افکار، هم اندیشی و یافتن زبان مشترک برای حل مشکلاتی که امروز گریبان محیط ‌زیست را گرفته است دست یافت در غیر این صورت بسیاری از اندیشه‌ها ایزوله می‌مانند و فرصت به چالش کشیده شدن پیدا نمی‌ کنند.

به گزارش ایلنا، " اصغر محمدی فاضل " برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست را یک فرصت برجسته برای هم اندیشی عنوان کرد و گفت: برای نخستین بار شاهد هستیم که محیط زیست به حوزه‌های جامعه‌شناسی، فلسفه و حتی ورزش به صورت مستقیم نفوذ کرده و اثرگذار بوده به همین دلیل نمایشگاه محیط زیست می‌تواند فرصتی برای هم اندیشی صاحبان آرا در حوزه‌های جدید‌تر باشد.

فاضل اظهار داشت: به تجربه حضور در دوره ‌های مختلف نمایشگاه محیط‌ زیست می‌ توانم با قاطعیت بگویم که هیچ فرصتی گسترده‌‌تر از نمایشگاه تخصصی برای پل زدن میان خواست اجتماعی و بدنه کار‌شناسی سازمان حفاظت محیط‌ زیست نمی‌ توان یافت.

وی ادامه داد: در این فضا بیشترین تعامل‌‌ها بین ذی نفعان صورت می‌گیرد و شاهد بوده ‌ایم که پژوهشگران جوان و علاقه مندان به محیط ‌زیست از این دریچه توانسته ‌اند به یاری سازمان محیط ‌زیست بیایند و به طرق مختلف همکاری و همیاری کنند.

فاضل با اشاره به جایگاه دانشگاه محیط ‌زیست در ترویج فرهنگ محیط‌ زیست و لزوم ورود به مباحثتخصصی در این حوزه اظهارداشت: در نمایشگاه امسال اعضای هیات‌ علمی و متخصصان فعال در دانشگاه پنج کارگاه آموزشی در موضوعات مسوولیت اجتماعی سازمان‌‌ها با تاکید بر محیط ‌زیست، مدیریت بحران محیط‌ زیست، نانو فناوری در محیط ‌زیست، ارزیابی اثرات زیست ‌محیطی فرآیند معدن کاری و مدیریت آن‌ها و همچنین تاثیر سنجش از راه دور در حفظ و پایش اکوسیستم دریایی برگزار می‌ کنند که قطعا مورد استفاده دانشجویان، متخصصان و حتی علاقه مندان عمومی محیط‌ زیست قرار خواهد گرفت.

فاضل همچنین ابتکارعمل سازمان حفاظت محیط زیست در برگزاری مناظره‌های علمی در موضوعات تخصصی محیط زیست را گامی مثبت در تضارب عقاید کار‌شناسان دانست و از مدیران، دانشجویان و اصحاب رسانه به عنوان افراد موثر در این مناظره‌ها نام برد.

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با حضور سازمان‌ها، نهاد‌ها، تشکل‌های مردمی زیست محیطی و صنایع و شرکت‌های مرتبط با محیط زیست با شعار اقتصاد سبز کلید توسعه پایدار از ۲۴ تا ۲۷ بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز