خبرگزاری کار ایران

دربهای مصلای حرم مطهر امامین جوادین(ع) رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۲۸

سه درب مطلای حرم مطهر امامین جوادین در طول یک سال گذشته با هنرمندی اساتید درود‌گری و قلمزنی استان فارس ساخته شده است و در سازه آن‌ها ۱۲ متر مکعب چوب ساج به همراه قطعات قلمزنی شده نقره و مس با آبکاری طلا به کار رفته است.

ایلنا: طی مراسمی از دربهای مطلای حرم مطهر امامین جوادین(ع) در شیراز پرده برداری شد.

به گزارش ایلنا، این درب‌ها که به دست هنرمندان استان فارس و به همت فرهنگیان این استان، مردم شهرستان اقلید و بیت مرحوم آیت الله العظمی آیت اللهی ساخته شده با حضور مردم، مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا در امامزاده سید علاء الدین حسین شیراز رونمایی شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور در این مراسم طی سخنانی با ابراز خرسندی از اینکه تلاش هنرمندان دوستدار اهل بیت علیهم السلام در استان فارس بار دیگر به ثمر نشست افزود: مردم ایران عزیز افتخار دارند که ساخت درب مطلای دیگری در راستای بازسازی عتبات عالیات را در کارنامه خود ثبت کنند.

مسعود شوشتری با اشاره به سابقه فعالیت ستاد در بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه در عراق طی یک دهه گذشته گفت: اجرای بیش از ۲۰۰ پروژه در امر مرمت و توسعه حرمهای مطهر و خدمت رسانی به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) در این مدت برگ زرینی از ارادت هموطنان به اهل بیت عصمت و طهارت بوده است.

وی به برنامه‌های آیندهٔ ستاد بازسازی اشاره کرد و افزود: هدف این ستاد ساماندهی نذورات و تسهیل روند مشارکت مردم در بازسازی اعتاب مقدسه با رعایت استانداردهای لازم و کیفیت مطلوب می‌باشد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه امروز ستاد بازسازی عتبات عالیات بر خود می‌بالد که به همت مردم ایران متولی ساخت حدود ۲۲۰ هزار متر مربع زیربنا برای توسعه حرم مطهر حضرت علی(ع) به نام صحن حضرت زهرا(س) می‌باشد خاطرنشان ساخت: طرحهای بزرگی مانند ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) و طرح توسعه این حرم به عنوان صحن عقیله بنی هاشم در دست اقدام هستند.

شوشتری همچنین طرح توسعه حرم مطهر امامین جوادین(ع) و اجرای دو صحن بزرگ را از دیگر برنامه‌های این ستاد دانست و افزود: در سامرا نیز کار بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین(ع) به اتمام رسیده است.

در این مراسم همچنین آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز طی سخنانی با اشاره به فضایل کمک به بازسازی عتبات عالیات از مردم، متبرعین و هنرمندانی که در ساخت این درب‌ها مشارکت داشتند تشکر کرد.

لازم به ذکر است که سه درب مطلای حرم مطهر امامین جوادین در طول یک سال گذشته با هنرمندی اساتید درود‌گری و قلمزنی استان فارس ساخته شده است و در سازه آن‌ها ۱۲ متر مکعب چوب ساج به همراه قطعات قلمزنی شده نقره و مس با آبکاری طلا به کار رفته است.

درب بزرگ‌تر که در ابعاد ۸۰ / ۶ متر و ۶۰ / ۳ مترتهیه شده شامل ۱۷۰کیلوگرم مس، ۱۵ کیلوگرم نقره و ۲ کیلوگرم طلا است و دربهای متوسط نیز در اندازه ۸۰ / ۴ متر و ۲۰ / ۳ متر با ۱۴۰ کیلوگرم مس، ۱۵ کیلوگرم نقره و ۱ کیلوگرم طلا آماده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز