خبرگزاری کار ایران

توصیه‌های مرکز پزشکی حج وزیارت به زائران معتاد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۹۸۶

برخی زائران معتاد بدون مشورت با پزشکان، قبل از سفر بدون برنامه‌ریزی دقیق، یکباره تصمیم به ترک اعتیاد می‌کنند که این تصمیم در زمان سفر برای آن‌ها مشکل ساز می‌شود و برخی بیماری‌های همچون سندروم به سراغ آن‌ها خواهد رفت.

ایلنا: برخی زائران معتاد بدون مشورت با پزشکان، قبل از سفر بدون برنامه‌ریزی دقیق، یکباره تصمیم به ترک اعتیاد می‌کنند که این تصمیم در زمان سفر برای آن‌ها مشکل ساز می‌شود و برخی بیماری‌های همچون سندروم به سراغ آن‌ها خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، " منعم شمشادی "، نماینده مرکز پزشکی حج وزیارت در مدینه منوره گفت: متاسفانه علیرغم هشدار‌ها که در ایران به مدیران و زائران عزیز داده می‌شود باز هم عده‌ای نسبت به این هشدار‌ها بی‌تفاوت می‌شوند و گاهی شاهد برخی مشکلات جسمی زائران عزیز هستیم.

وی افزود: متاسفانه برخی زائران معتاد بدون توجه به هشدارهای پلیس عربستان به این کشور سفر می‌کنند در حالی که این کشور قانون‌های سختی را برای معتادان اعمال می‌کند و برای آن‌ها دردسرساز می‌شود.

ششمادی خاطر نشان کرد: برخی زائران معتاد بدون مشورت با پزشکان، قبل از سفر بدون برنامه‌ریزی دقیق، یکباره تصمیم به ترک اعتیاد می‌کنند که این تصمیم در زمان سفر برای آن‌ها مشکل ساز می‌شود و برخی بیماری‌های همچون سندروم به سراغ آن‌ها خواهد رفت.

وی بی‌تابی و بی‌قراری، بی‌خوابی و بی‌اشتهای را از مهم‌ترین عوارض ترک اعتیاد دانست و اظهار کرد: آن دسته از زائران که بدون برنامه و در زمان سفر به عربستان به ترک اعتیاد دست می‌زنند این عوارض برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

این پزشک ایرانی در مدینه منوره تاکید کرد: بار‌ها به زائران عزیز توصیه کردیم که ماه‌ها قبل از سفر اقدام به ترک اعتیاد کنند که تا زمان سفر بدون هیچ مشکل و دردی بتوانند این سفر معنوی را انجام دهند، اما همچنان برخی به این هشدار‌ها بی‌توجه هستند و مشکلاتی را در زمان سفر برای سایر همراهان خود ایجاد می‌کنند.

نماینده هیئت پزشکی حج وزیارت در مدینه منوره گفت: اینگونه افراد با مراجعه به درمانگاه‌ها و پزشکان و دریافت داروهای مسکن و آرام بخش سعی می‌کنند که مشکلاتشان را حل کنند، اما متاسفانه این دارو‌ها جاوبگو نیاز آن‌ها نیست.

وی افزود: به همین دلیل گاهی تعداد افراد مراجعه کننده به درمانگاه‌های پزشکی در مدینه منوره ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند که توصیه می‌کنیم این عزیزان قبل از سفر اقدام به ترک مصرف مواد مخدر بکنند و پس از آن با حالت طبیعی و خوب به زیارت بروند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز