خبرگزاری کار ایران

غبارروبی حرم امام علی(ع) با حضور مسئولین ایران و عراق انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۷۱

در این مراسم که با مدح دلنشین حضرت علی(ع) همراه بود مضجع شریف آن حضرت غبار روبی و عطر افشانی شد.

ایلنا: مراسم غبارروبی حرم امام علی(ع) با حضور تولیت حرم، رییس ستاد و مقامات ایران و عراق برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که با مدح دلنشین حضرت علی(ع) همراه بود مضجع شریف آن حضرت غبار روبی و عطر افشانی شد.
همچنین پیش از این مراسم رییس ستاد و تولیت حرم مطهر علوی دیدار و گفتگو کردند.

آقایان پلارک و شیخ ضیاء زین الدین در این جلسه طرح‌های توسعه‌ای حرم حضرت علی را بررسی و درخصوص جزییات آن تبادل نظر و تفاهم کردند.

شیخ ضیاء زین الدین به اجرای پروژه‌های عظیمی مانند صحن حضرت زهرا(س) اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح به لحاظ معماری و وسعت در بین آثار و ابنیه کشورهای اسلامی بی‌نظیر است.

وی با ابراز رضایت از شیوه اجرای این صحن خواستار مشارکت فعال ایرانیان در توسعه اعتاب مقدسه شد.

حسن پلارک نیز در این دیدار با تشریح پروژه‌های در دست اجرای ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق آمادگی این ستاد و مردم ایران را برای مشارکت و کمک به ساخت و تجهیز امکانات و نیازهای رفاهی، بهداشتی و درمانی زائران اعلام کرد.

رییس ستاد بازسازی عتبات، همچنین از صحن حضرت زهرا بازدید و طی جلساتی با پیمانکاران و مشاوران و ناظران پروژه دستورات لازم را برای تسریع در راه اندازی این پروژه صادر کرد.

وی تاکید کرد: معماری صحن مذکور در فضایی به وسعت ۲۲۰ هزار متر مربع بر اساس طراحی و معماری ایرانی اسلامی در چند طبقه صورت گرفته است که در مدت دو سال اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

پلارک در پایان خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به گونه‌ای خواهد بود که پس از اتمام کار گنبد و گلدسته حرم مطهر علوی کاملا رویت می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز