خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور در جمع خبرنگاران؛

تراز گردشگری در کشور منفی است / سفرکارت‌ها شارژ نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۰۱۳

ما نمی توانیم به مردم بگوییم به کدام شهر یا استان سفر کنند اما از مردم می‌خواهیم در روزهای اول تا چهارم سفر کمتری داشته باشند و اتمام سفرشان را نیز به روزهای آخر موکول نکنند / از مجموع ۴ میلیون و ۲۰۰هزار نفری که به کشور وارد شده‌اند تنها یک میلیون نفر گردشگر بوده‌اند.

ایلنا: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی با بیان اینکه تراز گردشگری در کشور منفی است گفت: برای نوروز ۹۳ سفر کارت‌ها شارژ نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " مسعود سلطانی فر " در جمع خبرنگاران درباره تخصیص بنزین ویژه نوروز اظهار کرد: من فکر می‌کنم مردم چند ماهی است که بنزین سفر را مصرف می‌کنند چرا که دولت براساس قانون بودجه می‌تواند ۳۷درصد قیمت حاملان انرژی را افزایش دهد اما تاکنون این کار را انجام نداده است. چراکه رئیس جمهور تاکید کرده است برای رفاه حال مردم این افزایش صورت نگیرد.

وی در پاسخ به واکنش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا این آخرین قطرات بنزین است گفت: این گونه نیست چون ذخایر نفت ما قابل توجه است به هر حال دولت براساس قانون اجازه افزایش بهای بنزین رادارد اما تاکنون انجام نداده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی در مورد شارژ سفرکارت‌ها برای ایام نوروز ۹۳ اعلام کرد: این سفر کارت‌ها شارژ نمی‌شود.

سلطانی سفر در باره توزیع مناسب سفر در ایام پیش رو نیز گفت: ما نمی توانیم به مردم بگوییم به کدام شهر یا استان سفر کنند اما از مردم می‌خواهیم در روزهای اول تا چهارم سفر کمتری داشته باشند و اتمام سفرشان را نیز به روزهای آخر موکول نکنند.

سلطانی فر درباره افزایش انگیزه سفر به خبرنگاران گفت: هر چه امکانات و تسهیلات افزایش یابد و بتوانیم جاده‌های امنی داشته باشیم و بتوانیم هتلهای مناسب ایجاد کنیم قطعا انگیزه سفر را درمیان مردم افزایش می‌یابد.

معاون رئیس جمهور در باره کاهش موازی کاری‌ها توسط دستگاه‌ها متولی گفت: براساس مصوبه دولت ستاد هماهنگی خدمات سفر با حضور دستگاه‌ها متولی در این بخش تشکیل شده است تا از هر گونه موازی کار ی در این بخش کاسته شود.

وی درباره اعمال تخفیفهای ویژه هتل‌ها و مراکز اقامتی در ایام نوروز نیز اعلام کرد: علیرغم مشکلات هتلداران اتحادیه و مجامع و تشکلهای هتلداری اعلام کردندکه در شهر‌ها ۱۵درصد و در بسیاری از امکان تا ۴۰درصد قیمت‌ها کاهش می‌یابد و قرار است تخفیفات مناسبی به مردم ارائه شود.

سلطانی فر در باره ایجاد هتلهای جدید و سیاست توسعه هتل درسال ۹۳ تصریح کرد: ما با بخش خصوصی توافق کرده‌ایم که از سال آینده تعدادی هتل ساخته شود.

وی همچنین درباره نحوه تعامل سازمان با بانک‌ها گفت: خوشبختانه فضای مناسبی ایجاد شده است و قرار است امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در سال ۹۳ فراهم شود و این اتفاق بسیار خوبی است.

وی همچنین درباره بازرسی از فضای گردشگری گفت: خوشبختانه بازرسی‌ها به صورت جدی در حال انجام است تا خدمات رسانی توسط دستگاه‌ها متناسب با نیاز و توان مالی مردم انجام شود در همین راستا تعزیرات گزارش داده است که از ۱۷ تا ۲۱ ماه جاری کسانی که قیمت‌ها را به هر دلیلی رعایت نکرده‌اند را تاکنون ۲ میلیارد تومان جریمه کرده‌اند و ما با جدیت این موضوع را پیگیر ی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلطانی فر پیش از حضور درجمع خبرنگاران از تراز منفی گردشگری در کشور خبر داد و گفت: در سال ۹۱،۴میلیون و ۲۰۰هزار نفر به کشور وارد شده‌اند که درمقایسه با‌ آن ۷میلیون و ۷۰۰هزار نفر از کشور خارج شده‌اند اگر چه بخش عمده آن برای مکه و عتبات بوده است.

وی گفت: از مجموع ۴ میلیون و ۲۰۰هزار نفری که به کشور وارد شده‌اند تنها یک میلیون نفر گردشگر بوده‌اند که امیدواریم با تعاملات بتوانیم شاهد افزایش گردشگر به کشور باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز