خبرگزاری کار ایران

افزایش ۵۵ درصدی اعزام‌های عتبات نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۹۷۲

تعداد روز‌ها و قیمت‌های نوروزی اعزام به عمره و عتبات با روزهای دیگر سال تفاوت می‌کند، این تفاوت قیمت را که اندکی افزایش یافته است به سبب افزایش استقبال زائران و فراهم کردن امکانات بیشتر عنوان کرد.

ایلنا: معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام‌های نوروزی عمره و عتبات از ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۷ فروردین ماه ادامه دارد، از افزایش ۵۵ درصدی اعزام‌های عتبات نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، " ناصر خدرنژاد " با اشاره به اعزام‌های نوروزی عمره و عتبات، توضیح داد: اعزام‌های نوروزی عمره و عتبات از ۲۴ اسفندماه آغاز شده و تا ۷ فروردین ماه سال ۹۳ ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه تعداد روز‌ها و قیمت‌های نوروزی اعزام به عمره و عتبات با روزهای دیگر سال تفاوت می‌کند، این تفاوت قیمت را که اندکی افزایش یافته است به سبب افزایش استقبال زائران و فراهم کردن امکانات بیشتر عنوان کرد.

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به افزایش تعداد پروازهای قبل از نوروز به عربستان و عراق، خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۳۷۰ هزار زائر ایرانی به عمره مشرف شده‌اند و نیز تعداد زائران ایرانی اعزام شده به عتبات عالیات نسبت به سال گذشته بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین از تأخیرهای یک ماه پیش برخی پرواز‌ها به علت تغییر شرایط آب و هوایی سخن گفت و با بیان اینکه برخی تأخیر‌ها هم به سبب مشکلات فنی هواپیما رخ داده بود، وضعیت پرواز‌ها را مناسب ارزیابی کرد و افزود: هم اکنون پروازهای عمره و عتبات با کمترین تأخیر در جریان است.

خدرنژاد ادامه داد: البته دو روز پیش با تأخیری ۲۴ ساعته در جده مواجه شدیم که ناشی از ایجاد مشکل فنی برای هواپیمایی ایران ایر بود که این مشکل رفع شد و زائران به سلامت به آغوش میهن بازگشتند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وعده‌ای که پیش از این برای ساخت دو مجتمع خدماتی و رفاهی ویژه زائران عتبات در مرز‌ها کشور داده بود، از تشکیل کنسرسیومی برای این منظور خبر داد.

این مقام مسؤول گفت: کنسرسیومی متشکل از برخی بانک‌های کشور، بخش‌های مختلف اقتصادی و نیز شرکت توسعه و عمران امید زائر در حال تشکیل است که در بحثزیرساخت‌های مرزی و نیز ساخت هتل‌ها در عتبات عالیات اقدام خواهد کرد.

وی که همزمان با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی برای زیارت مرقدهای مطهر ائمه مدفون در کشور عراق عازم نجف اشرف است، بازدید از برخی زمین‌های پیشنهاد شده برای ساخت هتل‌های بزرگ در کربلا و نجف را در دستور کار خود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز