خبرگزاری کار ایران

موافقت وزیر راه با پیشنهادهای رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر

کد خبر : ۱۵۶۵۵۲

معاون گردشگری سازمان میراثفرهنگی از وزیر راه و شهر سازی خواست تا برای ساماندهی گردشگری دریایی دستور ویژه صادر شود.

ایلنا: وزیر راه و شهر سازی در بازدید از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، در جریان اقدامات و فعالیت های ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در ایام تعطیلات نوروز امسال قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از واحد خبر ستاد مرکزی هماهنگی سفر، مرتضی رحمانی موحد در ابتدای این دیدار گزارشی از نحوه شکل گیری ستاد، ساختار حقوقی آن و نحوه ارائه آمار میزان مسافرت ها ارائه کرد.

وی با اشاره به نحوه احصاء آمار مسافران نوروزی و تلاش برای ارائه آمارهای امسال با معیار نفر - شب افزود: آمارهای ارایه شده از مراکز اقامتی معتبر گرفته می شود. اما درعین حال دو میلیون و ۸۰۰ هزار تخته چادر غیر رسمی در مراکزی غیر از کمپ های شهرداری، در جریان آماربرداری ها شناسایی شده است.

رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر از ثبت ۵۰ میلیون اقامت بر اساس معیار نفر - شب طی ۱۴ روز گذشته در استان های سراسر کشور بوسیله سامانه آمار این ستاد خبرداد.

معاون گردشگری کشور در جریان این بازدید ضمن اشاره به ظرفیت های گردشگری دریایی در کشور افزود: ایران در شمال و جنوب کشور ظرفیت های مناسبی برای توسعه گردشگری دریایی دارد. از این رو می توان در آبهای جنوبی ایران بسته های ویژه این شکل از گردشگری را طراحی کرد. البته مقدماتی هم قبلا برای نیل به این منظور فراهم شده است.

وی از وزیر راه و شهر سازی خواست تا برای ساماندهی گردشگری دریایی دستور ویژه صادر شود.

رحمانی موحد ساماندهی مجتمع های بین راهی و افزایش خدمات ارائه شده به مسافران را دومین درخواست خود از وزیر راه اعلام کرد.

معاون گردشگری کشور در ادامه با با تشریح نحوه دریافت مجوز توسط آژانس های مسافرتی از دستگاه های مختلف در قالب گروه های الف، ب و پ گفت: نواقصی در امر نظارت یکپارچه و هماهنگ در این باره وجود دارد. بنابراین پیشنهاد می شود با امضای تفاهم نامه ای، با تشکیل دبیرخانه مشترک، امکان اقدام هماهنگ و یکپارچه فعالیت های آژانس ها که سه دستگاه مجزا مسئولیت صدور و نظارت بر آن ها را بر عهده دارند، فراهم شود.

رییس ستد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به اینکه با تغییر شرایط جوی و افزایش بارش ها، حرکت مردم به سمت جنوب کشور بوده، عنوان کرد: به نظر می رسد در روزهای پایانی تعطیلات که مقارن با شهادت حضرت فاطمه(س) است، به تدریج میزان اقامت در مناطق مختلف کاهش یابد. اما آمارگیری ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر تا ۱۷ فروردین از استان ها ادامه خواهد یافت.

رحمانی موحد در بخش دیگری از سخنان خود معرفی مقاصد جدید سفر به گردشگران، به منظور جلوگیری از ازدحام و تردد بیش از حد در یک منطقه را یکی از برنامه های اصلی سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد.
وی در پایان از وزیر راه به دلیل حضور در ستاد هماهنگی خدمات سفر تشکر کرد.

رحمانی موحد همچنین در زمان بازدید وزیر راه از بخش های مختلف ستاد هماهنگی خدمات سفر، توضیحاتی را درباره بخش های مختلف ارایه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز