خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه:

تنها ۷ درصد از آب دریاچه ارومیه باقی مانده است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۹۷۱

«چالش‌ها و معضلات خشک شدن دریاچه ارومیه جان پنج میلیون نفر در سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان را تهدید می‌کند.»

دبیر ستاد ملی احیای دریاچه ارومیه گفت: تنها هفت درصد از آب دریاچه ارومیه باقی مانده است.

به گزارش ایلنا، «عیسی کلانتری» در جلسه مشترک ستاد احیای دریاچه ارومیه با کارگروه استانی افزود: بحثدریاچه ارومیه یک بحثفراملی است و خشک شدن آن، کل منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی از توسعه کشاورزی در حوضه دریاچه می‌توان دریافت که سالانه از این منطقه مبلغی بالغ بر یک میلیارد دلار کشاورزی انجام می‌گیرد. چالش‌ها و معضلات خشک شدن دریاچه ارومیه جان پنج میلیون نفر در سه استان آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و کردستان را تهدید می‌کند و در حال حاضر می‌توان آثار سوء خشک شدن این سرمایه ملی را در تنفس کردن ریزگردهای نمک در تبریز و بالا رفتن میزان میانگین فشار خون در آذربایجان شرقی مشاهده کرد که بیانگر آثار تخریبی و ادامه‌دار این خشکسالی است.

در مورد بحثنجات دریاچه ارومیه هیچ‌گونه دستگاه اجرایی جدیدی اضافه نشده و همه دستگاه‌ها و ارگان‌های مربوط به دریاچه ارومیه باید در حیطه قانونی خود انجام وظیفه کنند تا بتوانیم در چشم‌انداز ۱۰ ساله و تا سال ۱۴۰۴ دریاچه را احیا کنیم. سهم کشاورزی در تولید ناخالص ملی فقط پنج درصد است و مابقی توسط بخش صنعت تامین می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز