خبرگزاری کار ایران

بررسی آلودگی هوای اراک با حضور رئیس‌جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۸۳۰

در سال ۹۲ حدود ۱۱۵ روز هوای اراک در شرایط ناسالم به ثبت رسیده است که نشان می‌دهد باید جدیت بیشتری وضعیت آلودگی هوای اراک بررسی شود.

استاندار استان مرکزی از برگزاری جلسه شورای عالی محیط زیست برای حل معضلات آلودگی هوای اراک به ریاست رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدحسین مقیمی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک، با اشاره به گاز سوز کردن کوره‌های آجرپزی منطقه مرزیجران اراک اظهار کرد: گاز سوز کردن این کوره‌ها به دلایل اجتماعی متوقف شده، تمام موارد حقوقی را بکار گرفته تا این کار در زمان بندی خود انجام شود و شورای تامین اعتبار نیز اعتبار لازم را تخصیص دهد.

وی افزود: گاز نیروگاه شازند در ۱۱ ماه سال تامین می‌شود و امید می‌رود شرکت گاز استان گاز مصرفی یک ماه باقی مانده را نیز تامین کند تا در امسال سوخت نیروگاه در تمام سال گاز باشد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: انتظار داریم اعتبار لازم برای مقابله با پدیده ریزگرد‌ها و انتشار آن تخصیص یابد تا بتوانیم با این مشکل نیز مقابله کنیم.

وی با اشاره به مصوبه کاهش آلودگی هوای اراک گفت: با توجه به این مصوبه از سازمان حفاظت محیط زیست درخواست داریم که بحثکاهش آلودگی هوای اراک را در دولت پیگیری کند.

مقیمی افزود: شرکت املاح معدنی ایران طبق اطلاعات محیط‌ زیست استان، آلاینده است و شرایط اکولوزیکی تالاب را بر هم زده و به دلیل ثبت نشدن آن در اراک تاکنون هیچگونه عوارض زیست‌محیطی پرداخت نکرده است.

وی تصریح کرد: این شرکت آلودگی هوای اراک را تشدید می‌کند و یک هفته فرصت دارند تا شرکت معدنی املاح ایران در استان مرکزی ثبت شود، در غیر این صورت از تعطیل می‌شود.

استاندار مرکزی با اشاره به آلایندگی شرکت املاح معدنی گفت: ایجاد آلایندگی این شرکت برای همگان مشخص است و این شرکت باید پاسخ دهد که برای رفع این آلایندگی چه اقداماتی انجام داده‌اند، سود شرکت به استان‌های دیگر رفته و بهره مردم اراک گرد و خاک بوده است.

وی با اشاره به روزهای آلوده اراک در سال ۹۲ افزود: در سال ۹۲ حدود ۱۱۵ روز هوای اراک در شرایط ناسالم به ثبت رسیده است که نشان می‌دهد باید جدیت بیشتری وضعیت آلودگی هوای اراک بررسی شود.

مقیمی تصریح کرد: آلودگی هوا در اراک علل بسیاری دارد که کارخانجات غرب و شرق اراک، صنایع داخل شهر و حمل و نقل منشا آلودگی هستند، از طرفی احداثمتروی اراک که مصوبه سال ۱۳۸۹ است نیز به دلیل مشکلات مالی راکد مانده است.

وی با اشاره به اقدامات مورد نیاز برای کاهش آلودگی هوای اراک گفت: خروج پایانه‌های بار به خارج از شهر، تعویض و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، جایگزینی خودروهای فرسوده که تحقق این موارد و رفع مشکلات اعتبارات دولتی را می‌طلبد.

استاندار مرکزی افزود: ۱۰۰۰ هکتار فضای سبز باید در شهر اراک ایجاد شود که ۱۲۵ هکتار آن توسط شهرداری انجام شده است و در بهمن ماه نیز ۱۲۵ هکتار دیگر کاشته می‌شود تا کاشت سالانه ۲۵۰ هکتار عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: ۲۵۰ لیتر در ثانیه پسآب تصفیه‌خانه فاضلاب اراک به تالاب می‌قان اختصاص داده شده و این امر از خشک شدن آن جلوگیری کرده است.

مقیمی با درخواست از مسئولان بالا دستی گفت: انتظار داریم مسئولان بالادستی حمایت‌های بیشتری در موضوعات اجرایی و اعتباری برنامه‌های کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک داشته باشند و در تحقق سریع‌تر اهداف در دست پیگیری استان را یاری دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز