خبرگزاری کار ایران

میراثفرهنگی در تجهیز موزه آستان حضرت عبدالعظیم مشارکت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۶۱۹۳

«می‌توان با همکاری تولیت آستان برای احیای آثار تاریخی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی شهرستان ری، با مرمت کاروانسرای شاه عباسی و قلعه گبری، کاربری این اماکن ارزشمند تاریخی را به نمایشگاه و بازرچه صنایع دستی تبدیل کرد.»

سازمان میراثفرهنگی در تجهیز موزه آستان حضرت عبدالعظیم حسنی و معرفی هرچه بهتر آثار تاریخی و هنرهای سنتی شهر تاریخی ری مشارکت می‌کند.

به گزارش ایلنا، مسعود سلطانی‌فر، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: می‌توان با همکاری تولیت آستان برای احیای آثار تاریخی و حمایت از هنرمندان صنایع دستی شهرستان ری، با مرمت کاروانسرای شاه عباسی و قلعه گبری، کاربری این اماکن ارزشمند تاریخی را به نمایشگاه و بازرچه صنایع دستی تبدیل کرد.

در ادامه این بازدید سلطانی‌فر ساخت هتل و زائر سرا با توجه به حضور زائران بی‌شمار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی را یک نیاز اساسی برای شهرستان ری دانست و تاکید کرد: سازمان میراثفرهنگی آمادگی تا مقدمات و زمینه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در ساخت مراکز اقامتی در اطراف حرم را فراهم آورد.

در پایان سلطانی فر از مشارکت سازمان میراثفرهنگی در حفظ ابنیه و میراثفرهنگی اطراف حضرت عبدالعظیم حسنی در طرح توسعه این آستان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح ساماندهی بازار تاریخی ری نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در دیدار رئیس سازمان میراثفرهنگی با آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، طالبیان معاون میراثفرهنگی، رحمانی موحد معاون گردشگری و خسروآبادی مشاور رئیس سازمان و مدیر کل میراثفرهنگی استان تهران نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز