خبرگزاری کار ایران

حیدر‌زاده مطرح کرد:

مخالفت محیط زیست با نگه داری حیوانات در بوستانهای شهری

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۲۵۷

باغ وحش تهران هنوز با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارد. / به طور جدی پیگیر ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب در مراکز تفریحی و تفرجی هستیم.

مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: با نگهداری حیوانات در بوستانهای شهری مخالفیم.

محمد هادی حیدر‌زاده در حاشیه مراسم افتتاح تصفیه خانه پارک ارم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به طور جدی پیگیر ایجاد تصفیه خانه‌های فاضلاب در مراکز تفریحی و تفرجی هستیم.

وی ادامه داد: براساس قانون تا پایان سال ۹۳ که مصادف با سال سوم برنامه پنجم توسعه است همه صنایع باید سیستم پایش آن لاین داشته باشند.

حیدر‌زاده با بیان اینکه ده مجموعه بزرگ صنعتی در هفته محیط زیست سیستم تصفیه فاضلاب خود را راه اندازی می‌کنند اظهار داشت: بقیه تصفیه خانه‌ها نیز تا پایان سال ۹۳ به سیستم آن لاین پایش باید مجهز شوند و پس از آن تاریخ اگر واحد صنعتی به این تعهدات خود عمل نکند محیط زیست از ابزار‌های قانونی خود استفاده خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که باغ وحش ارم که امروز مورد بازدید محیط زیست قرار گرفت تا چه حد با استانداردهای جهانی مطابقت دارد گفت: متاسفانه باغ وحش تهران هنوز با استانداردهای جهانی فاصله بسیاری دارد.

وی توضیح داد: مخصوصا اینکه بسیاری از حیوانات در محفظه‌هایی نگه داری می‌شوند که با استاندارد جهانی فاصله بسیاری دارد زیرا در حال حاضر در علم نگهداری حیوانات در باغ وحش به این نکته بسیار تاکید می‌شود که حیوانات باید در فضایی شبیه به زیستگاه طبیعیشان نگه داری شوند و جایی برای حرکت و تحرک داشته باشند.

حیدر‌زاده با بیان اینکه با نگهداری حیوانات در بوستانهای شهری نیز مخالفیم گفت: باغ وحش کاربری‌های جداگانه‌ای از بوستان دارد و برای اهدافی همچون تفرج، مباحثتحقیقاتی و آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد بنابراین نگه داری حیوانات در بوستانهای شهری که جهت تفرج مورد استفاده قرار می‌گیرند برای حیوانات مکانهای مناسبی نیست.

مدیر کل محیط زیست تهران تصریح کرد: درصددیم تا با همکاری شهرداری نسبت به انتقال حیوانات بوستانهای شهری به پارک ارم اقدام کنیم و اگر چنانچه بوستانی می‌خواهد کاربری حیات وحش نیز داشته باشد باید نسبت به رعایت‌های استانداردهای ملی محیط زیستی اقدام کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز