خبرگزاری کار ایران

بازدید از موزه ملی ملک یک هفته رایگان شد

کد خبر : ۱۶۸۴۸۴

علاقه‌مندان و دوستداران عرصه فرهنگ می‌توانند از روز یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ خورشیدی به مدت یک هفته به مناسبت روز جهانی موزه ‌و هفته میراثفرهنگی به رایگان از کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی بازدید کنند.

نخستین موزه وقفی خصوصی ایران به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراثفرهنگی، از روز یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت به مدت یک هفته به رایگان از دوستداران آثار تاریخی و موزه‌ای میزبانی می‌کند.

به گزارش ایلنا، موزه ملی ملک، در کنار کتابخانه نفیس نسخه‌های خطی و چاپی، گنجینه‌ای از آثار و اشیای ارزشمند تاریخی را در تالارهای گوناگون خود جای داده است. مجموعه سکه، حدود ۹ هزار سکه تاریخی از دوران پیش از هخامنشی(از سده ششم پیش از میلاد) تاکنون را دربرگرفته است. در کنار تالار سکه، تالار کمال‌الملک و خاندان غفاری قرار دارد که در آنجا مجموعه‌ای از تابلوهای نقاشی محمد غفاری مشهور‌ترین نقاش تاریخ معاصر ایران و دیگر اعضای هنرمند خاندان غفاری گردآمده است.

تالار کتابت و نگارگری، دیگر بخش موزه ملی ملک است که مجموعه‌ای از آثار برجسته خوش‌نویسی و نگارگری، لاکی، اسناد و نسخه‌های نفیس خطی را دربرمی‌گیرد. مجموعه هنر لاکی، شامل قلمدان‌ها، قاب‌آیینه‌ها و جلدهای لاکی، دیگر بخش موزه است که در کنار تالار کتابت و نگارگری جای گرفته است. یکی از بخش‌های جذاب موزه ملی ملک، مجموعه اهدایی بانو عزت‌ملک ملک، دختر بزرگ حاج حسین آقا ملک واقف این گنجینه است که گنجینه‌ای از تابلوهای نقاشی قاجاری، نسخه‌های خطی، قلمدان، سرقلیان و آثار لاکی را در خود دارد.

سالن تک اثر، بخشی دیگر در موزه ملی ملک است که در هر فصل سال، یک اثر از مجموعه آثار نادیده موجود در مخازن آثار موزه، همراه با تابلو‌ها، توضیحات و نماهنگ‌های جذاب، در آن عرضه می‌شود. نمایشگاه دایمی حاج حسین آقا ملک، از بخشهای متفاوت و جذاب موزه ملی ملک است به در قالب موزه‌ای، به معرفی بیشتر واقف می‌پردازد. در این سالن، آثار، دست‌نوشته‌ها، تصویر‌ها و دیگر وسایل شخصی حاج حسین آقا ملک به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان و دوستداران عرصه فرهنگ می‌توانند از روز یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ خورشیدی به مدت یک هفته به مناسبت روز جهانی موزه ‌و هفته میراثفرهنگی به رایگان از کتابخانه و موزه ملی ملک موقوفه متعلق به آستان قدس رضوی به نشانی «میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر باغ ملی، خیابان ملل متحد» بازدید کنند. ساعت بازدید از این مجموعه، هر روز به جز جمعه‌ها از ۳۰:۸ تا ۳۰:۱۶ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز