خبرگزاری کار ایران

مدیر کل میراثفرهنگی استان خبر داد:

تخریب ۱۰۰ اثر تاریخی در استان سمنان طی چند سال اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۷۳۰

متاسفانه در چند سال اخیر حدود ۱۰۰ آثار تاریخی در استان سمنان تخریب شده است که این مسئله بسیار نگران کننده است.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از تخریب بسیاری از بناهای تاریخی در چندین ساله اخیر انتقاد کرد و افزود: متاسفانه در چند سال اخیر حدود ۱۰۰ اثر تاریخی در استان سمنان تخریب شده است که این مسئله بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سمنان، محمد حسین بحرالعلومی حفاظت از میراثفرهنگی و احیای آن را از جمله وظایف این اداره کل برشمرد و تصریح کرد: نهادهای مردم نهاد باید با انتقاد از تخریب بناهای تاریخی و جلوگیری از آن کار‌شناسان را حمایت کنند.

وی گفت: در سمنان حدود ۱۳ حمام قدیمی وجود دارد که باید با بازسازی و تعمیر، آن‌ها را مانند سایر کشور‌ها به حمام‌های سنتی تبدیل کرده و برای جذب گردشگر اقدام کرده و محیط خوبی برای گردشگران ایجاد کنیم.

مدیر کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از آب انبار‌ها، کاروانسرا‌ها و… به عنوان بناهای تاریخی مناسب جهت جذب گردشگر یاد کرد و افزود: زندان سمنان باید از محل فعلی انتقال یابد و آنجا به موزه زندان مبدل شود.

بحرالعلومی گفت: اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از هنرمندان صنایع دستی که در ۵۳ رشته فعالیت دارند حمایت می‌کند و با مردم در ارتباط است.

وی بر جذب توریست از کشورهای خارج تاکید کرد و افزود: حضور توریست از کشورهای خارجی باعثمی‌شود مردم نسبت به آثار تاریخی و فرهنگی خود حساس‌تر شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز