خبرگزاری کار ایران

ابتکار هشدار داد؛

خطر حذف زنبورها از چرخه تنوع زیستی

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۹۹۵

باید متوجه باشیم که تنوع زیستی با چه سرعتی در حال از بین رفتن است که اگر به همین روال پیش رود شاید روزی برسد که بچه های ایران دیگر گوزن زرد ایرانی را نشناسند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به خطر حذف از چرخه تنوع زیستی برای زنبورها هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عصر چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در مراسم گرامیداشت روز جهانی تنوع زیستی و تقدیر از عوامل مجموعه تلویزیونی پایتخت۳ در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، هدف اصلی از این گردهمایی را یادآوری اهمیت تنوع زیستی و ارتباط آن با زندگی بشر دانست و افزود: یکی از سوالات مردم از ما این است که چرا با وجود فراوانی چالش های پیش روی انسان ها در زندگی به حیات وحش، محیط زیست و حفظ آن اهمیت می دهیم؟ آیا واقعا تنوع زیستی یک مقوله انتزاعی است و به زندگی مردم ارتباطی ندارد؟

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به ارتباط امنیت قضایی و تنوع زیستی گفت: خداوند چرخه حیات را به هم پیوسته خلق کرده و تنوع زیستی بخشی از این چرخه حیات است و این همان چیزی است که باید به آحاد جامعه آموزش داده شود. یعنی همگان بدانند کیفیت زندگی انسان با تک تک اجزای طبیعت پیوندی عمیق دارد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به گستردگی خدمات تنوع زیستی که یکی از ارزش ها و خدمات تنوع زیستی، تأمین امنیت غذایی انسان هاست، گفت: یکی از موجوداتی که در چشم بسیار کوچک است ولی در تأمین ۶۰ درصد فرآورده های غذایی ما اعم از میوه جات و سبزیجات نقش دارد، زنبور عسل است.

وی با ابراز تأسف از این موضوع که در حال حاضر به دلیل استفاده از سموم و آنتی‌بیوتیک‌ها نسل زنبور در معرض خطر است، اظهار داشت: تنوع زیستی علاوه بر تامین امنیت غذایی در داشتن آب سالم، هوای پاک و خاک حاصلخیز نقش بسزایی دارد.

ابتکار پیام دوم مراسم گرامیداشت این روز را قدردانی از کسانی عنوان کرد که در این عرصه فعالیت می‌کنند و گفت: روز تنوع زیستی تنها یک روز سمبلیک نیست. این روز یک یادآوری به آحاد مردم است که همه ما مدیون خلقت زیبا، متنوع و متکثر خدا هستیم.

وی در ادامه از عاملان سریال پایتخت سه که در ایام نوروز با رویکرد زیست محیطی پخش شد تشکر کرد و گفت: تاکنون اثرهای سازنده زیادی با رویکرد حفاظت از محیط زیست و گونه های درمعرض تهدید در کشور ساخته شد و دستاوردهای خوبی نیز داشته اما تاثیر پایتخت سه بر عموم مردم بسیار پررنگ بوده است.

ابتکار با تقدیر از مدیران و برنامه سازان رسانه ملی به ویژه سیروس مقدم که به موضوع محیط زیست در سریال پایتخت ۳ پرداخته اند، افزود: باید هدف گذاری های فیلمسازان و برنامه سازان بیشتر به سمت اشاعه فرهنگ زیست محیطی سوق داده شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: باید متوجه باشیم که تنوع زیستی با چه سرعتی در حال از بین رفتن است که اگر به همین روال پیش رود شاید روزی برسد که بچه های ایران دیگر گوزن زرد ایرانی را نشناسند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز