خبرگزاری کار ایران

مشاور رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

اصرار برخودکفایی گندم باعثنابودی منابع ارزشمند آبی شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۹۳

«گندم را میتوانستیم وارد کنیم اما ایا میشود آب را وارد کرد و در تالابهای خشک ریخت؟ / دولت یازدهم میداند که بدون توجه به محیط زیست چالش های زیادی در پیش رو دارد.»

مشاور اموربانوان رییس سازمان حفاظت محیط زیست خود کفایی در محصولات کشاورزی نظیر گندم در سالهای گذشته را باعثخشک شدن منابع ارزشمند آبی و تالابهای کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، امانی در جمع بانوان اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس با بیان این که با کتمان چالشهای محیط زیست در گذشته و انکار چالش ها در آینده نباید فرافکنی شود افزود: در استراتژی توسعه استانها در برنامه ششم بایستی توجه ویژه‌ای شود زیرا اثر زیاده خوری ها منابع آبی زیرزمینی که سرمایه میلیونها سال بوده نابود شده به گونه ای که در جنوب کشور آبهای زیرزمینی با افت ۴۰۰ متری مواجه اند.
امانی ادامه داد: گندم را میتوانستیم وارد کنیم اما ایا میشود آب را وارد کرد و در تالابهای خشک ریخت؟ آیا میشود جلوی رانش زمین را گرفت؟

او افزود: در گذشته با ایجاد اشتغال مقطعی و تصمیمات غیر کارشناسی متاسفانه معضلاتی پدید آمده که آستانه تحمل مردم را پایین آورده است. امروز باید جهاد ما صیانت از محیط زیست باشد. باید همه چیز به مجرای قانونی بازگردد. دولت یازدهم میداند که بدون توجه به محیط زیست چالش های زیادی در پیش رو دارد.

وی با بیان این مطلب که " توسعه پایدار توجه به محیط زیست است، و این توجه به معنای آمایش سرزمین بر حسب پتانسیل های مناطق است "، افزود: در آغاز دهمین ماه استقرار دولت تدبیر و امید بسیاری از چالش ها و معضلات زیست محیطی کشور برای مردم روشنگری شد. دولت تدبیر و امید شهامت به خرج داده و صدای محیط زیست را به گوش مردم رسانده، تولید بنزین آلوده پتروشیمی با ترکیبات بنزن بوده و اکنون بنزین استاندارد جای بنزین آلاینده قرار گرفته که تاثیرات آن در برخی از کلان شهرها مشهود است.
وی در پایان با اشاره به حضور زنان در سازمان محیط زیست گفت: نگرش دولت یازدهم این است که بانوان جنس دوم نیستند و حضورمان در اجتماع با اسلام منافاتی ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز