خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البزر:

تنها ۴۰ درصد از زباله‌های کرج تفکیک می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۷۳۸

«در آینده چالشهای زیست محیطی تبدیل به بحران جدی خواهد شد. / حدود ۷ درصد از گونه های جانوری در خطر انقراض و تهدید قرار دارند / نیمی از جنگلهای شمال را از دست داده‌ایم / تالابها خشک و یک سوم اراضی کشور در معرض بیابان زایی قرار دارد.»

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان البرز نسبت به وضعیت زیست محیطی استان البرز از جمله بحران آب و افت کمیت و کیفیت منابع آبی و انباشتگی زباله های خانگی و ساختمانی که سلامتی شهروندان را به مخاطره می‌اندازد هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسین محمدی گفت توجه به مصرف بهینه از منابع خدادادی، صرفه جویی و فرهنگ سازی در جامعه را از دیگر راههای حل بحران آب ومشکل مدیریت پسماند دانست و گفت: این درحالی است که ما در کرج کمتر از چهل درصد از زباله های تولیدی را تفکیک و مدیریت می کنیم و مابقی بدون رعایت اصول زیست محیطی دفع می شوند و متاسفانه شاهد هستیم در حاشیه سکونتگاهها، شهرها وجاده های انباشتی از زباله است.

با بیان اینکه علی رغم یک قرن تلاش بین المللی محیط زیست وضعیت بهتری نسبت به گذشته ندارد، گفت: در آینده چالشهای زیست محیطی تبدیل به بحران جدی خواهد شد.

او افزود: کشورمان در حال حاضر با چالشهای شدید زیست محیطی مثل آلودگی هوا، آلودگی منابع آب و خاک، تخریب جنگلها و مراتع و انقراض گونه‌ها مواجه است.

وی گفت: حدود ۷ درصد از گونه های جانوری در خطر انقراض و تهدید قرار دارند، نیمی از جنگلهای شمال را از دست داده‌ایم و جنگلهای باقیمانده نیز از جمله جنگلهای غرب کشور در معرض آلودگی و تخریب هستند، تالابها خشک و یک سوم اراضی کشور در معرض بیابان زایی قرار دارد.

محمدی همچنین به مهمترین مسائل زیست محیطی استان البرز اشاره کرد و گفت: متاسفانه فاضلابهای تولیدی بدون هیچ مدیریتی وارد محیط می‌شود و موجب الودگی ابهای سطحی و زیرزمینی نیز می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه ده تا پانزده سال آینده جمعیت استان البرز ۲ برابر میشود، گفت: هم اکنون ۵/۳ درصد از جمعیت کشور در البرز سکونت دارند، ۱۳درصد صنایع کشور هم درالبرز مستقرند و کرج به عنوان سومین کلانشهر کشور می‌باشد که با آلودگی هوا مواجه است و باید از هم اکنون به فکر مدیریت اصولی این استان باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: تصفیه و باز چرخانی فاضلاب جهت مصارف در بخش صنعت، کشاورزی و فضای سبز میتواند یکی از راه‌های مقابله با بحران محیط زیستی دراستان البرز باشد اما متاسفانه امروز کمتر از ده درصد فاضلابهای تولیدی مدیریت می ود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز