خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

اعزام ۶۴ هزار زائر به حج تمتع در سال جاری

کد خبر : ۱۸۷۸۳۵

«اعزام زائران تمتع از ۱۴ شهریور در قالب ۴۵۱ کاروان آغاز و تا ۶ آبان ۹۳ نیز ادامه خواهد داشت.»

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: امسال ۶۴ هزار زائر در قالب ۴۵۱ کاروان به حج تمتع اعزام می‌شوند که از این تعداد ۵۲ درصد زن و ۴۸ درصد مرد هستند.


به گزارش ایلنا، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت، با اشاره به اعزام ۶۴ هزار زائر به تمتع امسال، گفت: اعزام زائران تمتع از ۱۴ شهریور در قالب ۴۵۱ کاروان آغاز و تا ۶ آبان ۹۳ نیز ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: از ۶۴ هزار نفر، تعداد ۶۱ هزار و ۵۰۰ را نفر زائر و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز را عوامل اجرایی، روحانیون، مدیران و معینه‌های کاروان‌ها را تشکیل می‌دهند که از این تعداد ۵۲ درصد زن و ۴۸ درصد مرد هستند.

اوحدی همچنان اظهار داشت: ۵۰ درصد کاروان‌ها شامل ۲۲۵ کاروان به صورت مدینه اول و ۵۰ درصد دیگر شامل ۲۲۶ کاروان به صورت مدینه بعد اعزام خواهند شد.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: حداقل و حداکثر هزینه سفر به خانه خدا در حج امسال ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است و کف قیمت‌ها نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نکرده، اما سقف قیمت‌ها حدود ۲۵۰ هزار تومان افزایش یافته که علت آن افزایش نرخ ارز است.

شایان ذکر است امسال با تاکیدات نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و به همت سازمان حج و زیارت برای نخستین بار، ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع حدود سه ماه زود‌تر از سال‌های گذشته آغاز شد و بر این اساس فرصت بیشتری برای آموزش زائران و برنامه‌ریزی برای سفر ایشان وجود خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز