خبرگزاری کار ایران

فعال حوزه محیط زیست به ایلنا خبرداد:

استفاده از ظرفیت های ورزشی برای حل مشکلات زیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۷۳۲

برای سایر مسائل زیست محیطی مانند کمبود آب، مشکلات پیش آمده برای بلوط زاگرس و…نیز می شود از ظرفیتهای مسابقات ورزشی استفاده کرد.

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی ضمن بیان تاثیر اقدامات صورت گرفته در جام جهانی برای حمایت از این گونه جانوری از تشکیل کار گروهی برای استفاده از ظرفیت های ورزشی در مورد سایر مسائل زیست محیطی خبرداد.

«هومن جوکار» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد نتایج اقدامات صورت گرفته در جام جهانی برای جمایت از یوزپلنگ آسیایی گفت: همواره یکی از نگرانی های ما عدم همکاری ها و تعاملات دستگاههای مختلف در حفاظت از یوزپلنگ آسیایی بود که باآگاهی های ایجاد شده در جام جهانی این مشکل حل شد.

وی ادامه داد: وضعیت یوزپلنگ آسیایی اکنون برای تمام مسئولان روشن و مشارکت آنها جلب شده، به طوری که در برخی مناطق که زیست گاه این جانور است با همکاری های خوبی از سوی مسئولین محلی روبرو شدیم، برای نمونه در استان یزد و شهر بافق، فرمانداری و استانداری بودجه ای جداگانه را برای حفاظت از یوزپلنگ در نظر گرفته اند و اکنون مشغول تهیه طرحی برای حمایت از این گونه در معرض خطر هستند.

جوکار با اشاره به برنامه های دیگری که پس از جام جهانی برای آگاهی سازی در مورد وضعیت یوزپلنگ آسیایی طراحی شده است، افزود: کارگروهی در سازمان حفاظت محیط زیست با حضور وزارت ورزش و جوانان و سازمانهای مردم نهاد ایجاد شده تا زمینه استفاده از دیگر ظرفیت های ورزشی را نیز برای حمایت از یوزپلنگ آسیایی ایجاد کند.

وی اظهار کرد: اگرچه هسته اولیه تشکیل این کارگروه تنها برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی بود اما با برسی های انجام شده و بر اساس نظر خانم ابتکار، مشخص شد که این ظرفیت وجود دارد که برای دیگر مسائل زیست محیطی و حتی مسائل حوزه سلامت از موقعیت های ورزشی استفاده شود؛ بنابراین وزارتخانه های بهداشت، ورزش و جوانان و سازمان حفاظت از محیط زیست در این کارگروه همکاری خوبی را آغاز کرده اند.

این فعال حوزه محیط زیست با بیان اینکه برای سایر مسائل زیست محیطی مانند کمبود آب، مشکلات پیش آمده برای بلوط زاگرس و…نیز می شود از ظرفیتهای مسابقات ورزشی استفاده کرد، ادامه داد: پلنگ آسیایی ویژگی هایی داشت که با شرایط مسابقات ورزشی هماهنگ بود اما ممکن است برای دیگر مسائل زیست محیطی مانند آلودگی هوا به بحثهای کارشناسی بیشتری در این زمینه نیاز باشد.

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی همچنین در مورد طرح های حفاظتی از این گونه در حال انقراض گفت: برنامه های جاری برای حفاظت از یوزپلنگ ادامه دارد. انجام سرشماری و اجرای پروژه گردنبند های ماهواره ای که پروژه ای بین المللی است از جمله مهم ترین برنامه های ما است که در پاییز امسال اجرا خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز