خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی به ایلنا خبر داد:

ورود توده گرد‌ و‌ غبار از عراق به جنوب کشور

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۱۵۳

در مناطقی از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در دو روز آینده با افزایش ابر و بارش باران روبرو خواهیم بود.

یک کار‌شناس سازمان هوا‌شناسی از آغاز باران‌های پاییزی در کشور خبر داد و گفت: انتظار می‌رود تودهٔ گرد و غباری که در کشور عراق وجود دارد، در روزهای آینده برخی از استان‌های جنوبی کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

«امیر حسین نقشینه» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه شاهد آغاز بارش‌های پاییزی در کشور هستیم، گفت: امروز شمال و شمال غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، زنجان و قزوین شاهد بارش های پراکنده بوده است که انتظار می‌رود علاوه بر این مناطق در شمال شرق کشور نیز بارندگی همراه با رعد وبرق و وزش باد را در پیش رو داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود توده‌ای کم فشار در کشور ترکیه ادامه داد: این توده در روزهای آینده از سمت شمال و شمال غرب وارد کشور شده و سبب ایجاد بارش در این مناطق می شود. همچنین در مناطقی از استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان در دو روز آینده با افزایش ابر و بارش باران روبرو خواهیم بود.

این کار‌شناس هوا‌شناسی افزود: تصاویر ماهواره‌ای نشانگر وجود توده‌ای از گرد و غبار در کشور عراق هستند، که طی دو روز آینده استان‌های خوزستان بوشهر و ایلام را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

نقشینه اظهار کرد: بعد از ظهر امروز وزش باد شدید در استان‌های البرز، سمنان، خراسان شمالی و رضوی را خواهیم داشت.

به گفته وی بیشینه هوای پایتخت امروز ۲۸ درجه سانتیگراد و کمینه هوا فردا صبح ۱۹ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز