خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران:

کشف دو قلاده میمون در تهران

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۳۴

در این عملیات با توجه به اینکه متصدی رستوران هیچگونه مجوزی برای نگهداری جانوران مذکور ارائه نداد، پرونده تخلف برای وی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان تهران عصر روز گذشته موفق به ضبط دو قلاده میمون در یک رستوران در حوالی تهران شدند.

به گزارش ایلنا، اسماعیل میرانزاده با اعلام این خبر گفت: عصر روز گذشته درپی اطلاع واصله مبنی بر نگهداری عقاب و میمون در یکی از رستوانهای حاشیه جاده امامزاده داود مامورین اجرایی یگان حفاظت استان تهران به محل مورد نظر مراجعه و اقدام به ضبط دو قلاده میمون کردند.

وی با اشاره به اینکه این دو قلاده میمون با جنسیت نر و ماده و از‌نژاد زروس بوده‌اند، افزود: در این عملیات با توجه به اینکه متصدی رستوران هیچگونه مجوزی برای نگهداری جانوران مذکور ارائه نداد، پرونده تخلف برای وی تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

میرانزاده ادامه داد: لازم به یادآوری است که نگهداری اینگونه حیوانات، آن هم در فضای نامناسب در اماکن عمومی به ویژه اماکنی که محل پذیرایی عموم است مغایر با اصول بهداشتی است.

وی اظهار کرد: رستوران داران در برخی موارد، بدون آگاهی از عواقب آن و صرفأ برای جلب مشتری حیوانات را بصورت نامناسب در اسارت نگهداری می‌کنند که این موضوع هم موجب آزار و اذیت حیوان شده و هم باعثشیوع بسیاری از بیماری مشترک بین انسان و حیوان خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه نگهداری هرگونه جانور وحشی اعم از بومی یا غیر بومی در کشور تحت هر شرایطی نیاز به کسب مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست دارد، گفت: برخورد قاطع با متخلفین از قوانین شکار و صید، حفاظت و بهسازی محیط زیست در حوزه محیط زیست طبیعی و یا حوزه محیط زیست انسانی امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز