خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره محیط زیست ورامین در‌‌ گفت‌و‌گو با ایلنا:

پساب‌های آلوده یک شهرک صنعتی دام‌های عشایر ورامین را تهدید می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۰۷۵

از آنجا که این منطقه از مراتع قشلاقی عشایر است، برخی آزمایشات از تاثیر این آلودگی‌ها بر روی دام‌های عشایر خبر می‌دهد.

مدیر کل اداره محیط زیست شهرستان ورامین از ورود پساب‌های آلوده یک شهرک و ناحیه صنعتی به محیط زیست این شهرستان خبر داد و گفت: به دلیل ورود این پساب‌ها به آب‌های سطحی، دام‌های عشایر این منطقه در معرض خطر قرار گرفته‌اند.

«رسول گل محمدی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد واحدهای صنعتی آلوده در منطقه ورامین گفت: یک شهرک صنعتی در محدوده حفاظتی شهرستان ورامین قرار دارد که سیستم تصفیه فاضلاب این شهرک از سال ۸۷ به دلیل نگهداری نامناسب از کار افتاده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل ما از این شهرک صنعتی شکایت کرده‌ایم که این پرونده در مراجع قضایی در حال پیگیری است. البته حدود دو سال است که شهرک اقداماتی را جهت تعمیر دستگاه‌های تصفیه آغاز کرده اما متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

مدیر کل اداره محیط زیست ورامین با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با مسئولان این شهرک صنعتی گفت: قرار است که تا پایان مهرماه «مدول ۱» سیستم فاضلاب شهرک راه اندازی شود، همچنین مذاکراتی در مورد تاسیس سیستم تصفیه برای هر واحد صنعتی به صورت مجزا، نیز انجام شده است.

گل محمدی افزود: پساب خروجی این شهرک که با آلایندگی بالایی همراه است وارد آب‌های سطحی و رودخانه «شور» شده و خطرات زیست محیطی بسیاری را برای پرندگان مهاجر این منطقه به وجود می‌آورد.

مدیر کل اداره محیط زیست تصریح کرد: همچنین از آنجا که این منطقه از مراتع قشلاقی عشایر است، برخی آزمایشات از تاثیر این آلودگی‌ها بر روی دام‌های عشایر خبر می‌دهد.

وی در مورد دیگر واحد آلاینده این منطقه، گفت: علاوه بر شهرک صنعتی یک ناحیه صنعتی نیز در منطقه ورامین واقع شده که تعداد واحدهای کمی دارد، اما فاقد تصفیه خانه مرکزی است، اگرچه در حال پیگیری این مسئله هستیم اما متاسفانه به دلیل مشکلات مدیریتی در این ناحیه صنعتی تاخیراتی در روند انجام این مذاکرات رخ داده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز