خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی سردشت به ایلنا خبر داد:

تصرف بخشی از جنگل‌های سردشت توسط شرکت‌های ساختمان‌سازی

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۶۵۱

۴۰ الی ۵۰ هکتار از جنگل‌های سردشت به نام وزارت مسکن، راه و شهرسازی سند خورده و این وزارتخانه نیز این زمین‌ها را برای شهرسازی و ساخت و ساز به شرکت‌های خصوصی واگذار کرده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت از توابع استان آذربایجان غربی با بیان اینکه حدود ۵ الی ۶ هکتار از جنگل‌های این شهر به تصرف برخی شرکت‌های ساختمان سازی در آمده‌اند، گفت: پیگیری‌های قضایی برای توقف این تصرفات آغاز شده است.

«قادر قریشی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: تعدادی از شرکت‌های ساختمان سازی، در سالهای قبل به منظور ساخت مسکن وارد منابع طبیعی شده‌اند که موجب اعتراض اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شده و شکایت این اداره در مورد این تصرفات به مراجع قضایی اعلام شده است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی از آنجا نشأت می‌گیرد که ۴۰ الی ۵۰ هکتار از جنگل‌های سردشت به نام وزارت مسکن، راه و شهرسازی سند خورده و این وزارتخانه نیز این زمین‌ها را برای شهر سازی و ساخت و ساز به شرکتهای خصوصی واگذار کرده است.

قریشی با بیان اینکه برای اقاله این اسناد به سازمان منابع طبیعی، اقدامات قانونی صورت گرفته اظهار کرد: با این وجود هنوز این سند‌ها به اداره منابع طبیعی اقاله نشده است و برخی شرکت‌ها نیز از این مسئله سوء استفاده کرده و دست به تصرف جنگل‌ها زده‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سردشت افزود: تاکنون حدود ۵ الی ۶ هکتار از این جنگل‌ها به تصرف شرکت‌های ساختمان سازی در آمده، که ما این شرکت‌ها را به دادگستری معرفی کرده‌ایم و منتظر جواب دادگستری هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون حدود ۶ سال است که این ساخت و ساز‌ها آغاز شده است، گفت: امیدواریم که وزارت مسکن و شهرسازی همکاری‌های لازم را با ما انجام دهند تا بتوانیم توسعه شهرسازی در سردشت را به گونه‌ای پیش ببریم که به جنگل‌ها آسیبی نرسد.

قریشی در پاسخ به اینکه آیا این شرکت‌های ساختمانی وابسته به نهادی نظامی هستند، گفت: در بین مردم چنین باوری رواج پیدا کرده است که این شرکت‌ها به برخی نهاد‌های نظامی وابستگی دارند، اما خود این شرکت‌ها آن را تکذیب می‌کنند و من هم به طور دقیق از این مسئله خبر ندارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز