خبرگزاری کار ایران

ثبت درختان کهنسال در فهرست آثار طبیعی ملی

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۹۴۱

علاوه بر درختان کهنسال آبشار‌ها و غارهای استان مورد بررسی قرار می‌گیرند و پرونده ثبتی آن‌ها تهیه می‌شود.

مدیرکل میراثفرهنگی البرز گفت: این اداره کل در نظر دارد در زمینه ثبت آثار طبیعی استان اقدام کند به این منظور پروژه شناسایی و ثبت آثار طبیعی استان آغاز شده است.

به گزارش ایلنا، ابوالفضل عبیدی افزود: در گذشته میراثطبیعی استان با وجود پتانسیل بسیار بالا مورد توجه جدی نبوده و تا پیش از تشکیل اداره کل؛ غار یخ مراد؛ درخت اورس شهرستانک و چنار گوراب، تنها آثار طبیعی ثبت شده استان در فهرست آثار ملی طبیعی بوده است. به همین علت در فاز نخست پروژه ثبت آثار طبیعی استان؛ پانزده درخت کهنسال شناسایی شده‌اند و تا کنون برای ده درخت کهنسال پرونده ثبت در فهرست میراثطبیعی تهیه شه است.

وی ادامه داد: درختان کهنسال شناسایی شده شامل ارس؛ چنار، سرو، گردو و توت هستند که با همکاری پایگاه پژوهشی ینگی امام و پردیس کشاورزی دانشگاه تهران تا کنون پرونده نه چنار و یک سرو کهنسال جهت ثبت در فهرست آثار طبیعی ملی کشور آماده شده و برای طرح در شورای عالی سیاستگذاری ثبت آثار کشور ارسال شده است.

عبیدی بیان کرد: در فاز دوم این پروژه علاوه بر درختان کهنسال آبشار‌ها و غارهای استان مورد بررسی قرار می‌گیرند و پرونده ثبتی آن‌ها تهیه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز