خبرگزاری کار ایران

یک مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست در گفت‌وگو با ایلنا:

هنوز هیچ راهی برای از بین بردن مگس سفید پیدا نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۴۹

هنوز هیچ راهی برای حل این مشکل پیدا نشده است، از سازمان حفاظت محیط زیست درخواست داده‌ایم تا کمیته‌ای تخصصی متشکل از کار‌شناسان این حوزه را برای پیدا کردن بهترین راه حل تشکیل دهد.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مگس‌های سفید پس از گذشت زمستان و در فصول گرم سال دوباره در سطح شهر تهران طغیان خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مگس سفید آفتی گیاهی است که در تابستان امسال خیابان‌های پایتخت را فرا گرفت و موجب نگرانی و مزاحمت‌های بسیاری برای شهروندان شد، این در حالی است که مسولان همواره بر این مساله تاکید داشتند که این آفت زراعی خطری برای انسان ندارد و با سرد شدن هوا و بارش باران از بین خواهد رفت.

اکنون پس از گذشت ۲۵ روز از فصل پاییز که همراه با کاهش قابل ملاحظه دما و بارش باران در پایتخت بوده است، همچنان این مگس‌ها در سطح شهر دیده می‌شوند، هرچند که به نظر می‌آید تعداد آن‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است.

«علیرضا نادری» مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در این رابطه گفت: هنوز هوا آنقدر سرد نشده است که دیگر شاهد وجود این حشرات در شهر نباشیم، اما کاملا مشهود است که با کاهش دما و بارش باران تعداد آنها نیز کاهش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه این حشرات در زمستان گذرانی می‌کنند و در فصل‌های گرم دوباره شاهد طغیان آنها سطح در شهر خواهیم بود، افزود: با توجه به اینکه هنوز هیچ راهی برای حل این مشکل پیدا نشده است، از سازمان حفاظت محیط زیست درخواست داده‌ایم تا کمیته‌ای تخصصی متشکل از کار‌شناسان این حوزه را برای پیدا کردن بهترین راه حل، تشکیل دهد.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری برگ‌های ریخته شده درختان از زمین می‌تواند تاثیر به سزایی در کاهش تعداد این حشرات داشته باشد، اظهار کرد: برای حل این مشکل راه‌هایی همچون آب‌شویی گیاهان و مکان‌های آلوده پیشنهاد شده بود که با توجه به گستردگی حضور این حشرات در سطح شهر، امکان آب شویی تمامی گیاهان و ساختمان‌های شهر وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز