خبرگزاری کار ایران

رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی ورجین

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۳۴۰

با پیگیری‌های بی‌وقفه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در ماه‌های گذشته، حکم رفع تصرف اراضی ملی در منطقه حفاظت شده ورجین از مراجع قضایی اخذ شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خبر داد: بیش از ۵۰ هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظت شده ورجین که توسط متخلفان تصرف شده بود روز گذشته با همت مسئولان رفع تصرف گردید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان تهران، محمد هادی حیدرزاده با اعلام این خبر گفت: با پیگیری‌های بی‌وقفه اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران در ماه‌های گذشته، حکم رفع تصرف اراضی ملی در منطقه حفاظت شده ورجین از مراجع قضایی اخذ شد.

وی با اشاره به تخریب چندین مورد ساخت و ساز غیر مجاز و رفع تصرف اراضی ملی منطقه حفاظت شده ورجین در چند روز گذشته افزود: عصر روز گذشته با حضور فرماندار شهرستان شمیرانات و جمعی از مسئولان شهرستان بیش از ۵۰ هکتار از اراضی ملی منطقه حفاظت شده ورجین توسط یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و با همکاری نیروهای پلیس امنیت تهران بزرگ و اداره منابع طبیعی رفع تصرف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان جزییات بیشتری از این رفع تصرفات اظهار داشت: این رفع تصرفات شامل ۲ قطعه از اراضی منطقه با مساحت هایی حدود ۴۰۰ هزار و ۱۱۰ هزار متر مربع جمعا در حدود ۵۱۰ هزار متر مربع بوده است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه این پرونده های حقوقی از جمله پرونده‌های بسیار مهم و در جریان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات بود تصریح کرد: خوشبختانه پس از سال‌ها دست متصرفان از این اراضی ملی کوتاه شد و حقوق مردم به بیت المال بازگشت.

وی در پایان با قدردانی از حمایت های استاندار تهران، دستگاه قضایی و مسئولان محلی بخصوص دادستان و فرماندار شهرستان خاطرنشان کرد: پیگیری پرونده رفع تصرف سایر اراضی این منطقه با توجه به حساسیت منطقه به جهت زیستگاه‌های حیات وحش و همچنین اکوسیستم خاص طبیعی در الویت کاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران قرار دارد که قطعا پس از نتیجه، با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت.

گفتنی است در روزهای قبل نیز ده‌ها هکتار از اراضی این منطقه از چنگال متخلفان رفع تصرف شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز