خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری فرانسه گزارش داد؛

افزایش ۳۵ درصدی گردشگران خارجی ایران

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۳۹۷

در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته، رسیدن به رقم ۴.۵ میلیون گردشگر برای ایران درآمد شش میلیارد دلاری را به همراه داشته است.

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه، آمار و ارقام رسمی منتشر شده در ماه مارس، حاکی از افزایش ۳۵ درصدی گردشگران خارجی ایران در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته و رسیدن به رقم ۴.۵ میلیون گردشگر برای ایران است که درآمد شش میلیارد دلاری را به همراه داشته است.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی با اشاره به پایان سفر گردشگران خارجی که با قطار مجلل «عقاب طلایی» به ایران سفر کرده بودند، نوشت: بازدید از شهرهای ایران با این قطار برای هر گردشگر تقریبا ۳۱ هزار دلار هزینه داشته است.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: قطار گردشگری «عقاب طلایی» شامل ۷۰ مسافر عمدتا انگلیسی و استرالیایی روز دوشنبه درحالی وارد تهران شد که پیش از ورود به تهران از شهرهای اصفهان، شیراز و یزد دیدن کرده‌ بود.

این تور گردشگری با عنوان «جواهرهای پارسی» روز ۱۵ دسامبر با ۱۵ کوپه تزئین شده و لوکس متعلق به دهه ۱۹۵۰ بوداپست را به مقصد تهران ترک کرد و در مسیر خود از کشورهای رومانی، بلغارستان و ترکیه نیز عبور کرد.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، ۱۲ برنامه زمانی رفت و برگشت دیگر نیز برای سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده که ۸ سفر از مقصد بوداپست و ۴ سفر از مقصد تهران خواهد بود که قیمت بالاترین بلیت آن به ۳۷ هزار دلار خواهد رسید.

«باب»، یکی از گردشگرانی که با این قطار به ایران سفر کرده، داروساز بازنشسته از شهر آدلاید استرالیا است که می‌گوید: مردم در همه شهرهایی که از آن دیدن کردیم بسیار صمیمی و دوستانه با ما برخورد کردند.

«باب» که همراه با همسرش «جنت» به ایران سفر کرده، خطاب به رسانه‌های کشورش عنوان کرد: در روزنامه‌ها تصویر نادرستی از ایران ارائه شده است. آنها درباره ایران دروغ می‌گویند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز