خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان غربی به ایلنا خبر داد:

افزایش ۳۰ سانتی‌متری ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به مهرماه

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۷۴۹

برای اجرای طرح لایروبی مسیر رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه و اتصال آنها، دستگاه‌های لازم خریداری شده و از ماه آینده اجرای آن آغاز می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان غربی از افزایش ۳۰ سانتی‌متری ارتفاع در یاچه ارومیه نسبت به مهرماه سال جاری خبر داد.

حسن عباس‌ نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت کنونی دریاچه ارومیه گفت: ارتفاع دریاچه اکنون به ۴۵۱۲۷۰.۴۴ سانتی‌متر رسیده است که نسبت به مهرماه ۳۰ سانتی‌متر افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه در حال اجراست و برخی از این برنامه‌ها که مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست بوده به اتمام رسیده است، افزود: برای نمونه بحثاحیای تالاب‌ها، اطلاع رسانی در جوامع محلی و روستایی و انتقال آب از حوزه جنوب یعنی از رودخانه زاب به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

مدیرکل محیط زیست استان آذربایجان غربی افزود: برای اجرای طرح لایروبی مسیر رودخانه‌های حوضه آبریز دریاچه ارومیه و اتصال آنها، دستگاه‌های لازم خریداری شده و از ماه آینده اجرای آن آغاز می‌شود.

عباس نژاد گفت: در بحثتوسعه کشاورزی پایدار و اصلاح فرآیندهای نهادهای کشاورزی و ایجاد الگوی صحیح آبیاری اقداماتی برای کشت فصل پاییز انجام شده و جهاد کشاورزی نیز در حال انجام برنامه هایی در حوزه صرفه‌جویی در مصرف آب است.

وی در پایان در مورد انتقال آب از رودخانه ارس به دریاچه ارومیه گفت: این طرح منتفی نشده است و در مرحله بررسی و مطالعه قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز