خبرگزاری کار ایران

یک کنشگر حوزه میراثفرهنگی در گفت‌وگو با ایلنا:

بافت تاریخی اطراف اماکن مذهبی باید حفظ شوند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۱۴

اکنون شاهد هستیم اطراف اماکن مذهبی که حال و هوای معنوی دارند تخریب و به پاساژ و مراکز تجاری تبدیل می‌شوند.

یک کنشگر حوزه میراثفرهنگی با اشاره به اینکه سازمان میراثفرهنگی باید تخلفات صورت گرفته در تخریب بافت تاریخی شیراز را از راه قانونی پیگیری کند، گفت: بافت تاریخی اطراف اماکن مذهبی و مقدس باید به عنوان میراثمعنوی حفظ شوند.

«علیرضا افشاری» کنشگر میراثفرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد تخریب بافت تاریخی شیراز، گفت: سازمان میراثفرهنگی به خوبی این مساله را پیگیری کرد، که این پیگیری‌ها و نامه نگاری‌ها منتهی به توقف ادامه تخریب‌ها شد، که البته این پیگیری‌ها نباید متوقف شود.

افشاری همچنین با بیان اینکه بهتر است اطراف اماکن مذهبی بافت تاریخی خود را به عنوان میراثمعنوی حفظ کنند و تنها در صورت نیاز این بنا‌ها مرمت شوند، افزود: این در حالی است که اکنون شاهد هستیم اطراف اماکن مذهبی که حال و هوای معنوی دارند تخریب و به پاساژ و مراکز تجاری تبدیل می‌شوند.

این فعال حوزه میراثفرهنگی و محیط زیست با اشاره به پیشنهاد تشکیل دادگاهی ویژه برای رسیدگی به جرائم میراثفرهنگی، گفت: اگر دادگاهی ویژه محیط زیست و همچنین دادگاهی ویژه میراثفرهنگی تشکیل شود، مشکلات بسیاری رفع خواهد شد، زیرا در این صورت قضات می‌توانند به کار‌شناسان این حوزه‌ها دسترسی داشته باشند.

وی اظهار کرد: همانطور که در پرونده‌های جنایی قضات نظر کار‌شناسی پلیس را برای بررسی پرونده در نظر می‌گیرد، در نظر گرفتن نظر کار‌شناسان میراثفرهنگی نیز می‌تواند در پرونده‌های مربوط به این حوزه نقش بسیاری داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز