خبرگزاری کار ایران

ابتکار:

زاینده‌رود امشب احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۳۴۶

در هر هفته ۴ یا ۵ مورد زمین در ورجین و لواسانات رفع تصرف می‌شود. خوشبختانه طی این روند اراضی و املاک تصرف شده در حال بازگشت به مردم است و این روند ادامه دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیطزیست از احیای رودخانه زاینده‌رود و تلاب گاوخونی ظرف امشب خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبه امروز هیات وزیران در خصوص احیای دریاچه ارومیه گفت: همانطور که آقای نوبخت اعلام کرد، جبران خسارت کشاورزانی که کشت خود را از چغندر به گندم تغییر می‌دهند، در این مصوبه پیش بینی شده است. تلاش دولت براین است که با آموزش و جلب مشارکت مردم روش‌های نوین کاهش مصرف آب نهادینه شود.

وی گفت: این روش‌ها به شکل پایلوت هم‌اکنون در ۴۱ روستای اطراف دریاچه ارومیه انجام می‌شود و من روز پنجشنبه از نزدیک از روند اجرای این روش‌ها بازدید کردم، پیش‌بینی می‌شود با این روش‌ها ضمن کاهش ۳۰ درصدی مصرف آب ۲۰درصد نیز به بهره‌وری کشاورزان افزوده شود. ما باید این روش‌ها را به کل کشور تعمیم دهیم و دولت در این زمینه مصمم است.

ابتکار در خصوص پیگیری‌های سازمان حفاظت از محیط‌زیست در خصوص پرونده‌های زمین‌خواری گفت: در این خصوص در هر هفته ۴ یا ۵ مورد زمین در ورجین و لواسانات رفع تصرف می‌شود. خوشبختانه طی این روند اراضی و املاک تصرف شده در حال بازگشت به مردم است و این روند ادامه دارد.

وی افزود: ما پرونده‌هایی نیز از دوره‌های قبل در استان‌ها داریم که با همکاری قوه قضاییه در دستور کار است. سازمان حفاظت از محیط‌زیست در راستای سیاست‌های دولت برای اجرای قانون و رفع تصرف‌های غیرقانونی دقت لازم را دارد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست با تاکید بر ضرورت برخورد با پدیده گردوغبار گفت: ما تفاهم‌نامه‌های اجرایی با کشور عراق انجام دادیم و گام‌های اولیه را برداشتیم. حتی هیاتی از عراق نیز در همین راستا به ایران آمدند، اما اجرای این طرح‌ها به دلیل شرایط ناامن این کشور به تاخیر افتاد. اخیرا نیز بنده در دیدار با وزیر امور آب عراق بر این مسئله تاکید کردم.

وی با بیان اینکه منابع داخلی گرد و غبار شناسایی شده، گفت: ما در آخرین مراحل تنظیم طرحی با عنوان طرح مبارزه با گرد و غبار هستیم که به محض نهایی شدن اجرا خواهد شد.

ابتکار با اشاره به مصوبات دولت در خصوص آتش‌سوزی جنگل‌ها گفت: دولت در این زمینه مصوبات خوبی داشته و از طریق سازمان مدیریت بحران تجهیزات کافی در اختیار ما قرار گرفته است و برنامه اقدامات لازم تدوین شده و در حال اجراست.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام این خبر که زاینده‌رود پس از مدت‌ها احیا خواهد شد و امشب آب لازم به شهر اصفهان خواهد رسید، گفت: امیدواریم این آب ظرف فردا به تالاب گاوخونی هم برسد. احیای رودخانه زاینده‌رود و تالاب گاوخونی از نظر زیست محیطی و جاذبه گردشگری برای ما ارزش زیادی دارد و امیدواریم با مدیریت صحیح آب دیگر شرایط دشوار گذشته پیش نیاید.

ابتکار با بیان اینکه حفاظت از همه منابع آب در دستور کار دولت است، گفت: حفاظت از این منابع در واقع حفاظت از میراثطبیعی و مردمی است که در کنار این آب‌ها زندگی می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز