خبرگزاری کار ایران

برخورد سازمان جنگل‌ها با زمین خواران

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۰۷

مدیران موظف شده‌اند با مردم نهایت همکاری را داشته باشند و سعی شود در صدور اسناد اشتباهی صورت نگیرد زیرا همانگونه که از اراضی دولت پاسداری می کنیم راضی نیستیم تا یک متر از اراضی مردم، به نفع دولت سند صادر شود.

رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: ما ناچار هستیم برای نجات منابع طبیعی به مشارکت مردم روی آوریم زیرا این مشارکت ما را به جامع‌نگری و بهره‌گیری از دانش بومی می‌رساند.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور؛ خداکرم جلالی در جمع کارکنان و مدیران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در جیرفت افزود: باید زمینه مشارکت مردم در احیای منابع طبیعی را فراهم کنیم و این کار بدون مشارکت مردم و دستگاه‌های بین بخشی محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در سطح ملی به علت این که از منابع طبیعی درست استفاده نکرده‌ایم، با مشکلات زیست محیطی روبرو هستیم و نمونه بارز آن خشک شدن تالاب جازموریان و دریاچه ارومیه است.

جلالی درباره کاهش بارندگی‌ها گفت: درست است که میزان نزولات جوی در کشور کاهش داشته است اما به این اندازه نبوده که این همه مشکل ایجاد کند؛ پس نتیجه می‌گیریم که نحوه عملکرد ما درباره منابع طبیعی نامتوازن بوده است.

وی افزود: در دولت یازدهم توجه خاصی به موضوع منابع طبیعی شده است؛ زیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی هم به این بخش توجه و عنایت ویژه ای دارند.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: سندی در شورای عالی جنگل‌ها تنظیم شده که از امسال برنامه‌های آن اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در این سند چند محور اساسی مورد توجه قرار دارد و یکی از مباحثاین است که جامع نگری را در حوزه های آبخیزداری باید جدی بگیریم.

جلالی گفت: طرح ترسیب کربن را در حوزه بیابان‌زدایی در دستور کار داریم که اجرای این طرح به اقتصاد مردم و حفاظت از منابع طبیعی کمک می کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح ترسیب کربن در جنوب کرمان به عنوان طرح پایلوت در حال انجام است که امید است با همکاری و حمایت نمایندگان بتوانیم این طرح را در سطح استان و منطقه گسترش دهیم.

جلالی گفت: مدیران موظف شده‌اند با مردم نهایت همکاری را داشته باشند و سعی شود در صدور اسناد اشتباهی صورت نگیرد زیرا همانگونه که از اراضی دولت پاسداری می‌کنیم راضی نیستیم تا یک متر از اراضی مردم، به نفع دولت سند صادر شود.

جلالی افزود: به همین منظور هیاتی ویژه به منطقه اعزام می‌کنیم تا بتواند مشکلات را حل کند اما باید با زمین‌خوارها برخورد قاطع صورت گیرد.

وی بیان کرد: در راستای صیانت از منابع طبیعی در سطح کشور ۱۴ شهید و ۵۰۰ جانباز داریم و نیازها و مشکلات موجود در لایحه «ارتقای حفاظت از عرصه های منابع طبیعی» دیده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز