خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین کارگاه تخصصی آموزشی باغ‌های تاریخی ایران

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۵۱

در پرونده باغ های تاریخی، مجموعه نه باغ در ایران، دو باغ در هند و یک باغ در پاکستان در فهرست میراثجهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

نخستین کارگاه تخصصی آموزشی باغ‌های تاریخی ایران از ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه از سوی اداره کل میراثفرهنگی خراسان جنوبی با همکاری پایگاه میراث‌های جهانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی؛ مدیرکل میراثفرهنگی استان با بیان این مطلب افزود: محوریت برگزاری این کارگاه تخصصی که در سطح ملی برگزار خواهد شد؛ معرفی ۹ باغ ثبت شده ایرانی در فهرست میراثجهانی است.

حسن رمضانی افزود: این کارگاه با هدف معرفی ویژگی‌ها، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های محیطی‌، طبیعی‌، گردشگری‌، شهری‌، اجتماعی و فرهنگی باغ‌های تاریخی در خراسان جنوبی برگزار می شود.

رمضانی انتقال و تبادل تجربیات تخصصی مدیران پایگاه ها در سطح بین‌المللی و اشاعه‌ فرهنگ حفاظت‌، نگهداری و پاسداشت باغ‌های ایرانی را از دیگر اهداف این کارگاه برشمرد.

وی در ادامه گفت: در این کارگاه تخصصی، معاون میراثفرهنگی کشور، مدیران پایگاه های میراثجهانی، مدیران ستادی، جمعی از مدیران و مسوولین استانی و شهرستان ها و همچنین پژوهشگران و دانشجویان علاقمند حضور خواهند داشت.

لازم به ذکر است، در پرونده باغ های تاریخی، مجموعه نه باغ در ایران، دو باغ در هند و یک باغ در پاکستان در فهرست میراثجهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

باغ اکبریه بیرجند، باغ پاسارگاد، باغ ارم شیراز، باغ چهلستون اصفهان، باغ فین کاشان، باغ عباس آباد مازندران، باغ شازده کرمان، باغ دولت آباد یزد، باغ پهلوان پور مهریز، تاج محل در آگرا هندوستان، آرامگاه همایون در دهلی نو و باغ شالیمار در پاکستان سال ۲۰۱۱ به ثبت جهانی رسیدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز