خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر در واکنش به تخریب احتمالی کاخ ورسای تهران؛

مافیای زمین، بزرگ‌ترین تهدید برای بافت تاریخی تهران است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۳۱۲

زمانی که زمین درتهران ارزش دارد و مافیای زمین و ساخت و ساز نیز فعال هستند، بافتهای فرهنگی و میراثتاریخی این شهر در معرض تهدید قرار دارند.

رئیس کمیته میراثفرهنگی شورای شهر تهران در مورد خبر‌های منشر شده مبنی بر تخریب بزرگ‌ترین خانه تاریخی تهران(کاخ ثابت پاسال، کاخ ورسای تهران) و احداثیک بنای ۹ طبقه به جای آن ضمن اشاره به پیگیری جدی شورای شهر در این زمینه گفت: تا زمانی که مافیای زمین و ساخت و ساز در تهران وجود دارد، بافت فرهنگی و تاریخی این شهر در معرض تهدید هستند.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد وضعیت کاخ ورسای تهران گفت: با توجه به حساسیتی که خبر تخریب این بنا و ساخت یک برج به جای آن در میان شهروندان ایجادکرده، شورای شهر تهران این مسئله را به صورت جدی پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به محلی که این کاخ در آن قرار دارد، گفت: خیابان جردن محدوده‌ای است که با فشردگی ساختمان‌هایی با کاربری تجاری و اداری روبرو است و تبدیل پهنه این خانه به پهنه مختلط تجاری، اداری و مسکونی نیز بر این فشردگی می‌افزاید؛ بنابراین کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر نیز باید به این مسئله ورود کند.

این عضو شورای شهر تهران اظهار کرد: تا زمانی که زمین در تهران ارزش دارد و مافیای زمین و ساخت و ساز نیز فعال هستند، بافت‌های فرهنگی و میراثتاریخی این شهر در معرض تهدید قرار دارند، بنابراین باید سعی کنیم که این مکان‌ها را تبدیل به جاذبه‌های اقتصادی کنیم.

وی ادامه داد: اگر به غیر از تخریب و ساخت و ساز در این بافت‌های ارزشمند شهر، سرمایه گذاری‌های اقتصادی دیگری برای جذب گردشگر صورت گیرد، این مشکل نیز حل خواهد شد.

حکیمی‌پور با اشاره به وجود کمیسیونی در دولت برای حل مشکل کلانشهر‌ها گفت: این گونه مسائل از جمله مواردی است که این کمیسیون می‌تواند برای حل آن تصمیم‌گیری و راه حلی برای جلوگیری از تخریب بافت‌های تاریخی و فرهنگی در کلان شهر‌ها ارائه دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز