خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره‌ محیط‌زیست کرمان در گفت‌‌وگو با ایلنا مطرح کرد:

احتمال آلودگی آب سد جیرفت با بهره‌برداری از معادن بهرآسمان

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۵۲

اگرانجام این عملیات با آلودگی آب همراه شود و متولیان نتوانند این آلودگی را رفع کنند، باید عملیات متوقف شود زیرا که خط قرمز ما تخریب محیط زیست و ایجاد آلودگی است.

مدیرکل اداره محیط زیست استان کرمان با اشاره به صدور مجوز احداثمعدن در منطقه بهرآسمان استان کرمان و احتمال ایجاد آلودگی آب سد جیرفت گفت: اگر عملیات احداثسبب آلودگی آب شود، باید جلو انجام عملیات ساخت معدن گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ روز گذشته نامه‌ای از سوی ۱۶ تشکل زیست محیطی به رئیس جمهور برای درخواست لغو مجوزهای بهره‌برداری از معادن منطقهٔ حفاظت‌شدهٔ بهرآسمان از توابع شهرستان جیرفت در استان کرمان منتشر شد.

این تشکل‌ها در نامه خود عنوان کرده بودند که در صورت عملیاتی شدن این مجوزها، معادن احداثشده می‌تواند به معیشت مردم، باغ‌ها و کشتزارهای منطقه آسیب بسیار جدی وارد سازد و سبب تخریب رودخانه‌های رمون، دلفارد و بهرآسمان که سرشاخه‌های هلیل‌رود و تامین‌کنندهٔ آب سد جیرفت است، شوند.

این تشکل‌ها همچنین به نظر سازمان آب منطقه‌ای استان اشاره کردند که بهره‌برداری معدنی را موجب آلوده‌ شدن مخزن سد جیرفت دانسته است.

در همین رابطه «محمود صفرزاده بندری»، مدیرکل اداره محیط زیست استان کرمان در گفت‌‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه آلودگی آب سد که تامین کننده آب شرب منطقه است، با بهره‌برداری معادن محتمل است، گفت: مشکل ما در مورد مجوز معادنی است که پس از ارتقا یافتن این منطقه حفاظت شده زیست محیطی صادر شده است.

وی ادامه داد: در سفری که خانم ابتکار به استان داشتند، در این زمینه مذاکراتی را با استاندار انجام دادند؛ که بنابرآن قرار شد که این مساله در استان پیگیری شود و اگر به نتیجه‌ای نرسید در سطح معاونان سازمان حفاظت محیط زیست و معاون وزارت صنعت و معدن پیگیری شود و در نهایت اگر باز هم نتیجه ای حاصل نشد، توسط ریاست سازمان و وزیر صنعت و معدن مورد پیگیری قرار گیرد.

صفرزاده بندری با بیان اینکه در مورد این مساله از طرفی بحثتوسعه و اشتغال در استان مطرح است و از طرف دیگر بحثحفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی؛ ادامه داد: به هر حال ما بررسی‌های خود را انجام می‌دهیم و نتیجه را به سازمان حفاظت محیط زیست برای انجام بررسی‌های بیشتر ارسال می‌کنیم؛ البته تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه بر عهده شورای عالی محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچگونه عملیات فیزیکی برای احداثمعدن در این منطقه انجام نشده است، گفت: اگر انجام این عملیات با آلودگی آب همراه شود و متولیان نتوانند این آلودگی را رفع کنند، باید عملیات متوقف شود، زیرا که خط قرمز ما تخریب محیط زیست و ایجاد آلودگی است. در غیر این صورت امیدواریم بتوانیم با مدیریت درست از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز