خبرگزاری کار ایران

معاون میراثفرهنگی استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

ثبت ملی «کاخ ورسای ایران» در اولویت کاری ما نیست

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۶۰۷

این بنا به عنوان اثر واجد ارزش در اداره میراثفرهنگی شناخته نشده است و مواردی که برای ثبت ملی تعیین می‌شود، باید در زمره آثار واجد ارزش قرار بگیرند.

معاون میراثفرهنگی استان تهران در ارتباط با ثبت ملی خانه تاریخی موسوم به «کاخ ورسای ایران» که در معرض خطر تخریب قرارگرفته است، گفت: ثبت ملی این خانه فعلا در الویت کاری ما قرار ندارد.

سپیده سیروس‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفت: این بنا به عنوان اثر واجد ارزش در اداره میراثفرهنگی شناخته نشده است و مواردی که برای ثبت ملی تعیین می‌شود، باید در زمره آثار واجد ارزش قرار بگیرند.

وی ادامه داد: علاوه بر این مساله اداره میراثفرهنگی تهران برای طی فرآیند ثبت اثر باید نقشه بنا و گزارش کاملی در مورد آن داشته باشد و در ضمن مالک هم باید رضایت خود را برای ثبت ملی اعلام کند.

معاون میراثفرهنگی استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا تخریب این خانه تاریخی تاسفی را برای میراثفرهنگی ایجاد نخواهد کرد، گفت: بله این مساله جای تاسف دارد، زیرا این خانه از معماری شاخصی برخوردار است، البته کارهایی در این زمینه در حال انجام است.

وی همچنین در ارتباط با در معرض تهدید قرارگرفتن خانه نصیری که در جلسه اخیر شورای شهر تهران این موضوع مطرح شد، اظهار کرد: اطلاعی در زمینه این خانه ندارم.

گفتنی است؛ پیش از این مدیرکل دفتربنا‌ها، بافت و محوطه‌های تاریخی سازمان میراثفرهنگی اظهار کرده بود که ثبت ملی «کاخ ورسای تهران» می‌تواند در حفظ این بنا از تخریب بسیار موثر باشد.

همچنین مدیرکل ثبت آثار تاریخی نیز با تاکید بر اینکه ثبت ملی این اثر در حفظ آن موثر خواهد بود، گفته بود به محض اینکه اداره میراثفرهنگی استان تهران پرونده این بنا را تکمیل کند و برای ما بفرستد آن را در اولویت قرار خواهیم داد و در کمیته اضطراری به ثبت خواهیم رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز