خبرگزاری کار ایران

۱۲هزار هکتار از اراضی تصرف شده در میانکاله باز پس‌گیری شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۷۲۵

دستور قضایی از دادستان بندرگز برای جلوگیری از تردد قایق‌های موتوری شخصی در تالاب میانکاله در فصل مهاجرت پرندگان اخذ شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران اعلام کرد براساس دستور جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز تغییر کاربری در پناهگاه حیات وحش میانکاله توسط رییس کل دادگستری استان، ۱۲هزار هکتار از اراضی تصرف شده در این منطقه باز پس‌گیری شد.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، ناصر مهردادی در تشریح اقدامات حقوقی انجام شده و در حال انجام در پناهگاه حیات وحش می‌انکاله با بیان اینکه دستور جلوگیری از هرگونه ساخت و ساز تغییر کاربری از سوی رییس کل دادگستری استان اخذ شده است، گفت: در ماههای اخیر وفق آرای محکومیت کیفری صادره دو فقره سازه‌های احداثی غیرمجاز در این منطقه قلع و قمع شد.

وی از طرح موضوع قلع و قمع اعیان احداثی غیر مجاز در پناهگاه حیات وحش میانکاله در کمیسیون ماده ۹۹ قانون شهرداری‌ها به تعداد ۱۷ فقره خبر داد و افزود: دستور قضایی از دادستان بندرگز برای جلوگیری از تردد قایق‌های موتوری شخصی در تالاب میانکاله در فصل مهاجرت پرندگان اخذ شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران به تشکیل کارگروه بررسی اسناد صادره در می‌انکاله با همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال و دبیری دادستان بهشهر اشاره کرد و گفت: شکایات کیفری بطرفیت متصرفین عدوانی بیش از ۸ هکتار از اراضی خالصه در داسرای بهشهر طرح شده است.

مهردادی از بازپس گیری حدود ۱۲ هزار هکتار از اراضی واگذار شده به بانک زمین(شرکت توسعه عمران) و الحاق پناهگاه حیات وحش می‌انکاله خبر داد و اظهار داشت: بازدید‌های مکرر از محدوده اراضی خالصه پناهگاه توسط دادستان و دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال انجام شده است.

وی با اشاره به همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران با مدیریت امور اراضی استان به منظور نظم و نسق دادن به تقاضا‌های اشخاص و متقاضیان بابت اراضی مورد ادعا در محدود می‌انکاله افزود: از صدور اسناد مالکیت و گواهی تایید تصرفات بنام اشخاص از سوی مبادی ذیربط با همکاری دادستانی بهشهر جلوگیری شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران با اعلام تصریح مخالف با صدور اسناد و تایید به تصرفات بنام اشخاص به مبادی ذیربط، اظهار داشت: کارگروه محیط زیست(شورای حفظ حقوق بیت المال) با موضوع بررسی وضعیت تصرفات دامداران، خروج دام مازاد از منطقه و تعدیل آن و همینطور رفع تصرفات عدوانی از اراضی منابع ملی تشکیل شده است.

مهردادی از اخذ مجوز قضایی برای اعمال ممنوعیت و محدودیت‌های تردد خودرو به داخل پناهگاه میانکاله به منظور احیا و بازسازی مناطق تخریب شده خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای مداخله مسئولانه ادارات ذیربط از جمله اداره کل منابع طبیعی در برخورد با موارد تخلف و اعلام به موقع در راستای حفاظت هر چه بهتر از پناهگاه می‌انکاله صورت گرفته است.

وی در ادامه به همکاری موثر با دادسرای ویژه زمین خواری در شرق مازندران در ارتباط با موارد تخلف محققه در پناهگاه حیات وحش می‌انکاله اشاره کرد و گفت: در تعیین مرز اراضی خالصه و منابع ملی در محدوده پناهگاه با نهادهای ذیربط و با نظارت دادسرای ویژه زمین خواری و به منظور ابطال و یا اصلاح اسنادی که به اشتباه صادر شده‌اند؛ اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران حضور فعالی داشته است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مازندران خاطر نشان کرد: اسناد معارض در محدوده پناهگاه به دادستانی بهشهر و ارجاع به ادارات منابع طبیعی و امور اراضی و ثبت اسناد و املاک برای تعیین تکلیف تعارضات احراز شده اعلام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز