خبرگزاری کار ایران

راهکارهای ملی طبیعت‌گردی تدوین می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۸۵

سازمان حفاظت محیط زیست علاقمند است تا با استفاده از تجربیات جایکا و البته مدیریت محیط طبیعی و با بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی تالاب انزلی و استان گیلان به یکی از الگوهای موفق طبیعت گردی در ایران تبدیل گردد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مساله اکوتوریسم به طور جدی مورد توجه کمیته طبیعت گردی است، گفت: راهکار های ملی طبیعت گردی تدوین می شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، احمد علی کیخا در جلسه ارائه گزارش سازمان ژاپنی جایکا در خصوص برنامه های پیشنهادی توسعه اکوتوریسم در تالاب انزلی با اشاره به شرایطی که در دولت جدید فراهم شده است برنامه های توسعه سرعت بیشتری به خود گرفته و این مساله ارتباطی بین توسعه و عرصه های طبیعی ایجاد کرده است، گفت: برای کاهش این مشکلات بر روی اکوتوریسم تمرکز کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در کمیته طبیعت گردی مساله اکوتورسیم بطور ویژه مورد توجه قرار دارد، گفت: محیط زیست به دنبال تدوین بحثراهکارهای ملی برای طبیعت گردی است که قطعا تجربه و دانش جایکا می تواند در این خصوص به ما کمک کند.

کیخا تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست علاقمند است تا با استفاده از تجربیات جایکا و البته مدیریت محیط طبیعی و با بهره‌گیری از تجربیات بین‌المللی تالاب انزلی و استان گیلان به یکی از الگوهای موفق طبیعت گردی در ایران تبدیل گردد.

معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست یاد آور شد: ایران در سال ۱۹۷۰ پیشنهاد دهنده کنوانسیون رامسر در حوضه تالابها بوده است و مرکز منطقه ای غرب آسیا در رامسرو دراستان مازندران قرار دارد.

کیخا در ادامه جلسه خاطر نشان کرد: بطور کلی سیاست سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با فعالیتهای طبیعت گردی بسیار جدی و پیگیرانه است و ما علاقه مندیم تا در ارتباط با فعالیتهای طبیعت گردی اقدامات بسیار خوبی را به انجام برسانیم و خوشبختانه در این خصوص محدودیت اعتباری نداریم و حفاظت تالاب انزلی را در تمام زمینه ها از وظایفمان در سازمان محیط زیست می دانیم.

وی از برنامه ریزی برای نشست هم اندیشی تدوین استراتزی ملی طبیعت گردی در ایران با همکاری جایکا، undp، سازمان میزاثفرهنگی و شرکتهای طبیعت گردی در بهار سال آینده خبر داد و گفت: کارگاه آموزشی طبیعت گردی توسط مشاور بین المللی(جایکا) برای کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان میراثفرهنگی قبل پایان سال جاری برگزار می شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه برنامه ریزی برای تدوین سیاستهای راهبردی و دستور العمل طبیعت گردی با همکاری مشاور بین المللی طرح تالاب انزلی انجام می شود، اظهار داشت: تور گردشگری طبیعی تالابی برای کشورهای عضو مرکز منطقه ای رامسر در غرب آسیا با همکاری جایکا برگزار می شود.

وی در پایان تصریح کرد: فعالیتهای طبیعت گردی تالاب انزلی درcop ۱۲ کنوانسیون رامسر در کشور اروگوئه ارائه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز