خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها گفت‌وگو با ایلنا:

حریق جنگل مینو‌دشت مهار شده است / آماده‌باش یگان‌حفاظت‌سازمان جنگل‌ها در گلستان

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۱۱

گرم شدن هوا در استان گلستان، خشک‌شدن پوشش گیاهی، عدم بارش باران و همچنین عوامل عمدی و انسانی از جمله دلایل بروز این آتش سوزی‌ها است

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تاکنون تمامی آتش‌سوزی‌های جنگل مینودشت مهار شده است، گفت: در حال حاضر نیرو‌های یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در این منطقه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

سرهنگ قاسم سبزعلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد آتش‌سوزی‌های اخیر جنگل‌های مینودشت در استان گلستان گفت: از چند روز گذشته چند مورد حریق در این منطقه گزارش شده که خوشبختانه هیچکدام از آنها وسعت زیادی نداشته و مستمر نبوده است و همه آنها تاکنون مهار شده‌اند.

وی با بیان اینکه وسعت دقیق این آتش سوزی‌ها هنوز گزارش نشده است، افزود: گرم شدن هوا در استان گلستان، خشک شدن پوشش گیاهی، عدم بارش باران و همچنین عوامل عمدی و انسانی از جمله دلایل بروز این آتش سوزی‌ها است، بنابراین در حال حاضر نیرو‌های یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در این منطقه در حالت آماده باش قرار گرفته‌اند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها و مراتع در پاسخ به این سوال که یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها در این منطقه چه تعداد نیرو دارد، گفت: تعداد نیروهای یگان حفاظت اهمیتی در جلوگیری از این آتش سوزی‌ها ندارد؛ زیرا بخشی از آتش‌سوزی‌ها اجتناب‌ناپذیر است و قسمتی از آنها نیز به صورت عمدی رخ می‌دهد؛ اما به هر حال ناوگان و پایگاه اطفا حریق در این منطقه وجود دارند که با مشارکت مردم محلی می‌توانند به کارآمدی بالایی برسند، آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی نیز همواره در حال انجام است.

سبزعلی با اشاره به همکاری گسترده مردم برای اطفا حریق در این منطقه اظهار کرد: در حال حاضر تعامل و هماهنگی خوبی با نیروهای نظامی و انتظامی وجود دارد، همچنین در زمینه استفاده از بالگرد برای اطفا حریق با سازمان مدیریت بحران تعامل مناسبی ایجاد شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز