خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان:

تالاب با تعطیلی کشاورزی احیا نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۲۱۴

زمین‌های کشاورزی اصفهان که خشک می‌شود، فرسایش بادی در آن صورت می‌گیرد و این ریزگردها برای محیط زیست اصفهان و حتی تهران خطرات زیست محیطی به دنبال دارد.

رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان، با اشاره به اینکه باید در تمام حوزه‌های آبی کشور از جمله در بالادست، تعادل آبی حفظ شود، اظهار داشت: متاسفانه امسال در روند رهاسازی آب در رودخانه زاینده رود، تنها قسمتی از حقابه کشاورزان شرق اصفهان به آن‌ها داده شد این در حالی است که حقابه تالاب گاوخونی اصلا اختصاص داده نشد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، مهدی بصیری در بازدید از تالاب گاوخونی و در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه تالاب گاوخونی با احیای کشاورزی زنده می‌شود، گفت: نمی‌توان احیای تالاب را با تعطیلی کشاورزی به دست آورد چرا که همیشه زه آب کشاورزی به تالاب می‌رسید.

وی با انتقاد از اینکه هنوز حق‌آبه تالاب گاوخونی داده نشده است، گفت: متاسفانه در کشور، لابی صنعت همیشه قوی بوده و اشتغال و تولید بهانه‌ای است که آب از بخش کشاورزی گرفته و به صنایع برسد، حتی برخی می‌گویند کشاورزی در کشوری که آب ندارد، کار بی‌خودی است.

بصیری افزود: با توجه به اینکه همواره در مسیر رودخانه کشاورزی می‌شده و به ندرت به صورت مستقیم در تالاب گاوخونی آب رفته است، همیشه آب کشاورزی‌ زمین‌های اطراف، سبب پرآبی تالاب می‌شد.

رئیس کمیته آب اتاق بازرگانی اصفهان به خطر ریزگردهای زمین‌های خشک کشاورزی اشاره کرد و بیان داشت: زمین‌های کشاورزی که خشک می‌شود، فرسایش بادی در آن صورت می‌گیرد و این ریزگرد‌ها برای محیط زیست اصفهان و حتی تهران خطرات زیست محیطی به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه با کاهش قیمت نفت باید مقدار قابل توجهی از غذای خودمان را تولید کنیم نه اینکه از خارج وارد کنیم ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ درصد غذای کشور از خارج وارد شده و کشاورزی به دلیل اشتغال و تولید صنعتی در حال صدمه خوردن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز