خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی تشریح شد؛

علت مرگ دو یوزپلنگ آسیایی به فاصله کمتر از ۷۲ ساعت در سمنان

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۸۳

زمانی که یک یوزپلنگ دچار آسیب دیدگی می‌شود، افراد خانواده او حاضر به ترک محل نمی شوند و مجددا به منطقه بروز حادثه باز می‌گردند.

مدیر پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی ضمن تشریح دلیل مرگ دو یوزپلنگ آسیایی به فاصله حدود ۷۲ ساعت در سمنان گفت: این دو یوزپلنگ مادر و فرزند بوده‌اند.

هومن جوکار در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با کشته شدن دو یوزپلنگ آسیایی در حادثه تصادف که در چند روز گذشته و به فاصله ۷۲ ساعت از یکدیگر در استان سمنان رخ داد، گفت: این مسئله به رفتار یوزپلنگ‌ها بر می‌گردد، زمانی که یک یوزپلنگ دچار آسیب دیدگی می‌شود، افراد خانواده او حاضر به ترک محل نمی شوند و مجددا به منطقه بروز حادثه باز می‌گردند.

وی ادامه داد: حادثه دوم نیز به همین دلیل رخ داده است؛ در ابتدا یوزپلنگ مادر که سه توله داشته دچار حادثه می‌شود و پس از آن یکی از توله‌ها به محل حادثه بر می‌گردد که او نیز به علت تصادف جان خود را از دست می‌دهد.

جوکار افزود: همکاران ما در استان سمنان پس از وقوع حادثه اول منطقه را پروژکتور کشی می‌کنند و تا دو روز نیز در منطقه کشیک می‌دهند، اما توله بعد از این دو روز باز می‌گردد. اکنون نیز مجددا محیط بانان در این منطقه کشیک می‌دهند تا توله‌های دیگر به محل باز نگردند، علاوه بر آن توله‌ها توسط موتور سیکلت تعقیب شده‌اند تا هر چه بیشتر از محل پراکنده و دور شوند.

مدیرپروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی گفت: یکی دیگر از نگرانی‌های ما این بود که آیا توله‌ها به سنی رسیده‌اند که بتوانند در طبیعت بدون مادر زندگی کنند که پس از مرگ توله اول متوجه شدیم که این یوزپلنگ ها یکسال سن دارند و همچنین پس از چند روز شاهد بودیم که یک گوسفند ماده توسط این توله ها شکار و خورده شده است، بنابراین نگرانی ما از این مسئله رفع شد.

وی در پایان در مورد وضعیت کوشکی و دلبر دو یوزپلنگی که برای تولید مثل به منطقه حفاظت شده پارک پردیسان منتقل شده‌اند، گفت: کوشکی(یوزپلنگ نر) اکنون کاملا برای جفت‌گیری آماده است، اما دلبر(یوزپلنگ ماده) هنوز به زمان نیاز دارد به طور کلی این فرآیند بسیار خوب پیش می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز