خبرگزاری کار ایران

تکمیل ساختمان موزه آب و مشاغل تبریز تا پایان سال جاری

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۲۴۰

با احداثساختمان سه طبقه در کنار یخچال صادقیه، موزه آب و مشاغل در فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع راه‌اندازی خواهد شد که طی ۴۷ پله به طرف پایین در ۳ طبقه شامل گالری مشاغل با فضاهای جنبی و گالری آب طراحی و اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۸ تبریز از پیشرفت مناسب ساختمان موزه مشاغل تبریز خبر داد.

علی مدبر در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ایجاد موزه آب و مشاغل در ساختمان در حال احداثجنب یخچال صادقیه اظهار داشت: با احداثساختمان سه طبقه در کنار یخچال صادقیه، موزه آب و مشاغل در فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع راه اندازی خواهد شد که طی ۴۷ پله به طرف پایین در ۳ طبقه شامل گالری مشاغل با فضاهای جنبی و گالری آب طراحی و اجرا می‌شود.

وی افزود: در طراحی ساختمان از برادران سرابی‌اقدم کلکسیونر معروف نیز کمک گرفته شده است.

مدبر به مکان این موزه اشاره کرد و افزود: این ساختمان در شمال بازار تبریز و حاشیه مهران‌رود واقع شده که بعد از اتمام ساختمان به مکان مناسبی برای جذب گردشگر تبدیل خواهد شد و ما بر آنیم که عملیات عمرانی این موزه را تا پایان سال تکمیل نموده و تحویل برادران سرابی اقدم نماییم تا با تجهیز این موزه یکی از منحصر بفرد‌ترین موزه‌های کشور را در شهر اولین‌ها شاهد باشیم.

وی افزود: با اتمام عملیات احداثموزه آب و مشاغل، فصل جدیدی از توجه به مشاغل قدیمی و احیاء سنت‌های تاریخی فرهنگی مردم تبریز، توسط شهرداری منطقه ۸ تبریز کلید می‌خورد.

شهردار منطقه هشت در مورد پیشرفت عملیات اجرایی این موزه خاطرنشان کرد: هم‌اکنون توسط معاونت فنی و عمرانی منطقه، هر سه طبقه این ساختمان احداثشده و نماکاری موزه با استفاده از آجر سنتی و سنگ اسپراخون با الهام گیری از معماری اسلامی اجرا شد ه است

وی افزود: در داخل موزه نیز عملیات کف سازی و سیستم تهویه هوا و برق کشی و عایق کاری سقف مجموعه در حال اجرا است که در آینده نزدیک کلیه نواقصات این مجموعه را رفع کرده و با احداثموزه آب و مشاغل این مجموعه را به نگین درخشان تبریز تبدیل خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز