خبرگزاری کار ایران

ابلاغ ۳ اخطاریه زیست محیطی به واحدهای آلاینده

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۹۷۸

براساس برنامه زمانبندی جامع و مدون اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، طرح جهادی پایش شبانه روزی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی شهرستان بهارستان از محدوده اتوبان تهران - ساوه انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان از اجرای طرح جهادی پایش شبانه روزی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان بهارستان در روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از محیط زیست استان تهران؛ عزیز میکائیلی حمزه قاسم با اعلام این خبر گفت: براساس برنامه زمانبندی جامع و مدون اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، طرح جهادی پایش شبانه روزی واحدهای صنعتی، تولیدی و خدماتی شهرستان بهارستان روز گذشته از محدوده اتوبان تهران - ساوه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در جریان گشت و پایش شبانه روزی از کوره‌های غیر مجاز ذغالگیری واقع در اراضی کشاورزی رضی‌آباد و حریم بستر رودخانه سیاب در منطقه دهشاد بازدید انجام شد، افزود: با توجه به غیر اصولی بودن فعالیت، ایجاد دود بسیار غلیظ و همسویی با جریان باد غالب و مجاورت با شهرک‌های مسکونی این واحدها، همواره مورد اعتراض گسترده شهروندان نسیم‌شهر واقع شده است.

میکائیلی اظهار داشت: در ادامه از مرکز غیر مجاز تخلیه نخاله ساختمانی نسیم شهر بازدید و مشاهده شد که حریم بستر رودخانه فصلی سالور در حال پر شدن بوده که بر این اساس، جاری شدن جریان آب از بالادست برای ساکنین مستقر در حریم رودخانه نیز محتمل به نظر می رسد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان با بیان اینکه در ادامه این گشت از شرکت پایانه حمل ونقل کالای استان تهران واقع در نسیم شهر نیز بازدید بعمل آمد، ادامه داد: بدلیل اعتراض گسترده مردمی مبنی بر وجود معظلات زیست محیطی ناشی از فعالیت این شرکت از خروجی فاضلاب آن، نمونه برداری بعمل آمده و پس از حصول نتیجه، در صورت وجود آلودگی برابر قانون برخورد خواهد شد.

میکائیلی به بازدید از شرکت لبنی پاژن و دامپروری خوشه شان دشت در ادامه این گشت اشاره کرد و بیان داشت: تذکرات لازم پیرامون رفع معضلات زیست محیطی و تسریع در روند انتقال واحد دامپروی به مکان مجاز و مورد تائید محیط زیست به این واحدها داده شده و از خروجی فاضلاب این واحدها جهت سنجش و آنالیز پارامترهای خروجی نمونه برداری شد.

وی با بیان اینکه بازدید از شهرک های صنعتی قلعه میرو بهاریه نیز در ادامه این گشت و پایش انجام شد، تصریح کرد: مشکل عمده متوجه این نواحی فعالیت غیر اصولی واحدهای ریخته‌گری و درودگری و واحدهای جمع آوری و تفکیک ضایعات است که به دلیل آتش زدن ضایعات و ایجاد آلودگی هوا، موجب اعتراضات گسترده شهروندان شد.

میکائیلی ادامه داد: بر همین اساس ۳ اخطاریه توقف فعالیت و رفع آلودگی و پاکسازی محل صادر و به واحدها ابلاغ شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان در پایان خاطرنشان کرد: همچنین در جریان این پایش به تعداد ۵ واحد صنعتی و تولیدی اخطاریه انجام طرح خوداظهاری صادر و ابلاغ گردید که مراتب تا حصول نتیجه توسط مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بهارستان پیگیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز