خبرگزاری کار ایران

برف و یخبندان و اختلال در تردد جاده ای در ۱۳ استان کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۵۵۷

بارش برف و یخبندان سبب اختلال در تردد جاده های استان های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین و همچنین غرب کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان می شود.

این سامانه از ظهر امروز به تدریج شمال شرق کشور را نیز در بر گرفته و فردا در نوار شمالی کشور کماکان با شدت کمتر فعال است همچنین امروز و فردا دریای خزر وخلیج فارس مواج است.

به گزارش ایلنا از سازمان هواشناسی کشور، امروز " پنجشنبه ۱۸ دی ماه ۹۳ " به سبب فعالیت سامانه بارشی در کشوربرای نیمه غربی بارش پیش بینی می شود که در غالب مناطق بارش ها بصورت برف است و به این سبب در برخی استان های شمال غرب و غرب و شمال موجب اختلال در تردد جاده ای می شود.

براساس این گزارش، این سامانه از ظهر امروز به تدریج شمال شرق کشور را نیز در بر گرفته و فردا در نوار شمالی کشور کماکان با شدت کمتر فعال است همچنین امروز و فردا دریای خزر وخلیج فارس مواج است.

شایان ذکر است، امروز بارش بارش برف در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، کهگیلویه وبویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب اصفهان، قم، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رخ خواهد داد.

قابل ذکراست، با نفوذ هوای سرد به نیمه شمالی و غرب کشورکاهش شدید دما(۸ تا ۱۵ درجه سلسیوس)، وزش باد نسبتاً شدید(موجب احساس بیشتر سرما یا سوزباد)، بارش برف و یخبندان سبب اختلال در تردد جاده های استان های گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات استانهای تهران، البرز، قزوین و همچنین غرب کردستان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال بختیاری و ارتفاعات شمال خوزستان می شود با توجه با شرایط فوق بکار بردن اقدامات لازم برای کاهش خسارات احتمالی بویژه در تردد جاده ای توصیه می شود.

گفتنی است، امروز سردترین مرکز استان تا کنون ارومیه و کرمان با کمینه دمایی ۳ - درجه و ارومیه با کمینه دمایی ۲ - درجه و اصفهان، بیرجند، زنجان، قزوین و کرمان با کمینه دمای ۱ - درجه و همچنین گرمترین مرکز استان بندرعباس با بیشینه دمایی ۲۵ درجه گزارش شده است.

لازم به ذکر است، آسمان تهران امروز، نیمه ابری در ارتفاعات بارش برف و فردا، نیمه ابری در ارتفاعات ابری گاهی وزش باد و روز شنبه، نیمه ابری تا ابری در ارتفاعات بارش پراکنده و شهر تهران امروز، ابری پیش بینی می شود و استان تهران در بیشینه دمای خود به ۸ درجه بالای صفر و در کمترین حالت به ۷ درجه بالای صفر خواهد رسید و همچنین دمای شهر تهران در حال حاضر ۱۰ درجه بالای صفر است.

همچنین طی روزهای آینده بارش برف در تهران و ارتفاات دور از انتظار نیست همچنیندمای هوا به ۲ - درجه طی ۲ روز اینده خواهد رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز